Viser søkeresultater 1 til 10 av 37
Tråd: Dosering Armour
Hybrid View
-
18-12-08, 08:59 #1
Dosering Armour
Hei
Som tidligere nevnt går jeg på 75µg Levaxin pr dag. Har gjort dette siden begynnelsen av oktober. Noe er blitt bedre, noe værre. Etter siste time hos legen denne uken ville han at jeg skulle går over til Armour isteden for å ta tillegg av T3 til Levaxin'en. Har forstått det slik at 1 Grain inneholder 38µg T4 og 9µg T3 og at T3 er 4 ganger så potent som T4. Regnestykket blir da som følger:
Jeg starter med 1 Grain pr dag fordelt på 2 ganger pr dag. Dette tilsvarer 38µg + (9µg av T3 X 4) 36µg = 74µg pr dag.
Stemmer dette for å få en riktig overgang fra Levaxin med riktig oppstartsdose?
Etter dette kan jeg øke med 1/2 Grain (19µg T4 + 4,5µg T3) = )pr dag etter 3 uker. Dette vil gi samlet dose på 111µg pr dag.
PS: Det er blitt veldig stille på "nye" forumet. Da det er veldig lite og dårlig kunnskap om stoffskifte problemer der ute, håper jeg alle med kunnskap om denne sykdommen kommer tilbake.
PersaHilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
16-01-10, 08:56 #2
Sv: Dosering Armour
Du spurte hvordan 2010 er for meg.
Jeg fikk Cortef via bekjente.. ikke legen, men nå er det stopp, så jeg er tilbake til hydrokortisonkrem. Jeg fungerte noenlunde på 10 mg Prednisolon (tilsvarende 40 mg hydrokortison), så da skjønner dere sikkert at jeg får ALT for lite binyrestøtte.
Naturlig tyroksin har jeg hatt pga netthandel, men det er så dyrt nå at jeg ikke har mulighet. Er derfor tilbake på Levaxin. Ja, dere hører riktig. Hvorfor alt dette? KUN FORDI LEGEN MIN NEKTER Å HJELPE MED REGISTRERINGSFRITAK. Selv om endokrinologen i siste epikrise anbefalte "ARMOUR" til meg. ( Og legen min som har vært så ok på andre områder, men for han skal fT4 helst være 16 (liker det best jeg, sier han), og selv om spyttprøvene mine viste adrenal fatigue... syns jeg det er for mye "overbærende smil og skuldertrekk", selv om den dårlige allmentilstanden min syns for alle med et sunt gangsyn!!!
..Hun er meget hjelpsom mht trafikkskaden min, men der er det jo ikke så mye å ta feil av. Det virker selvfølgelig mere interssent, og gir sikkert mere prestisje også. Men den har jeg lært meg til å leve med selv om jeg mest sannsynlig må gjennom nye operasjoner. MEN når kropskjemien streiker, er det på grensa av hva jeg makter!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
16-01-10, 09:21 #3
Sv: Viktig! Svar fra Aker vedr ref verdier for brukere av Armour
Kan du sende inn klage på legen din, Gunnda? Dette er jo hårreisende! Kan du ikke bytte lege? Jeg blir så fortvilt, de ødelegger livet ditt i ren stahet!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Svar med sitat

Bokmerker