Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    2

Question Trenger jeg mer levaxin eller annen medisin tror dere?

Har hatt hypothyreose etter behandling med radioaktivt jod for 20 år siden. Har hatt fine verdier og vært ganske stabil, men nå i det siste har jeg begynt å undre litt. Når jeg setter sammen symptomer jeg har hatt de siste månedene/årene kommer jeg veldig nært lavt stoffskifte:

Fryser HELE tiden
    Trenger mye søvn
    Er daff og tiltaksløs i perioder, + nedstemt
    Kraftigere mens
    Klump i halsen
    Tørr hud, mye håravfall
    Dårlig konsentrasjon, er visstnok håpløs å prate med av og til fordi jeg faller ut og er treig til å svare.

Nå skal det nevnes at jeg har et barn på halvannet år og en del av symptomene kan skyldes horminforandringene etter graviditet og amming.

Jeg vet at verdiene mine er i øvre del av skalaen, husker ikke tallene men kan ikke ta noe særlig mer levaxin uten å gå over grensen. Ikke at det er noen krise om tallene ikke stemmer med legens "fasit" men samtidig skal det ikke store justeringer til før jeg kjenner stoffskiftet blir for høyt. Det er nesten som om jeg har funnet min optimale levaxindosering men at denne ikke er nok til at jeg blir i god form.

Noen som har noen råd til meg? Kan liothyroin være noe? Eller bør jeg ta mer levaxin?
    Hypothyreose etter behandling med radioaktivt jod for 20 år siden. Har hatt fine verdier og vært ganske stabil, men nå i det siste har jeg begynt å undre litt. Når jeg setter sammen symptomer jeg har hatt de siste månedene/årene kommer jeg veldig nært lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Trenger jeg mer levaxin eller annen medisin tror dere?

Jeg ville prøvd det meste for å bli bra! Be legen ta en totalsjekk: b-12, D3 status, jernlagre etc. mange snakker om å dosere seg til du ligger og er nesten hyper, det kan være en løsning for å komme i maksimal dosering. mange med hypotyreose trenger mye D3, og det vet ikke leger om. Og mange mangler B-12. Få meg deg utskrift av blodprøver, samle dem i en perm, og tren på å tolke dem, tolkehjelp kan du få av noen her på forummet som er gode på det.

Og, ja, jeg ville absolutt prøvd liothyroin! Den biten av tyroksin som heter T3 er viktig for psyken og vitaliteten. Og alle symptomen dine smaker av at kroppen din er underernært. Enten på vikitge vitaminer, eller hele det bredspektrede tyroksinhormonet. mange leger er ikke klar over at mange som er hypo ikke klarer å konvertere T4, Levaxin, til T3, dermed går du rundt i åresvis som en zoombie, med et maltraktert liv, med symptomer som du nevner. jeg har vært der. Og det er redselfullt!

Velkommen, og bruk internett og lær deg alt du trenger for å bli bra! det skal ikke være nødvendig å være der du er nå
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    2

Tusen takk Ruth 2! Skal absolutt følge rådene dine
    Hypothyreose etter behandling med radioaktivt jod for 20 år siden. Har hatt fine verdier og vært ganske stabil, men nå i det siste har jeg begynt å undre litt. Når jeg setter sammen symptomer jeg har hatt de siste månedene/årene kommer jeg veldig nært lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Hvis din ft4 og ft3 er helt lik, da må man vel først se på jern og blodprosent og jernlagerne = ferritin. Jern kan godt gå ned pga fødsel.

Hvis du har begynt på p-piller etter fødsel, så trengs det typisk 25% økt dose men det ser man på blodprøvene (ft4 og ft3)

(de fleste må gå etter nivåene på ft4 og ft3)

Hvis antistoffene dine er gått opp etter fødselen, da vil du muligens få alskens hypo-symptomer, for da virker ikke hormonene så bra. Det er end el som ikke er klar over det, at antistoffene alene kan gjøre en syk.

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
    Hvis antistoffene dine er gått opp etter fødselen, da vil du muligens få alskens hypo-symptomer, for da virker ikke hormonene så bra. Det er end el som ikke er klar over det, at antistoffene alene kan gjøre en syk.
    Har du noen dokumentasjon på dette? Jeg har lett etter det selv uten å finne det, for jeg har nemlig hatt på følelsen at det er sånn, så noe info om dette hadde vært velkomment!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Fanteri Vis post
    Har du noen dokumentasjon på dette?
    Når Nora skriver noget, så passer det. Måske kan du prøve granske de mange henvisninger på Noras hjemmeside. Der plejer ligge alle kilder, der er værd at gemme på.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    120

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Når Nora skriver noget, så passer det. Måske kan du prøve granske de mange henvisninger på Noras hjemmeside. Der plejer ligge alle kilder, der er værd at gemme på.
    Jeg tror jeg må ha litt hjelp, jeg. Jeg finner det ikke

Men jeg fant noe her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=525004

Det står ikke så mye der, men Bjøro bekrefter i alle fall at noen kan ha symptomer som skyldes antistoffene.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

hør på Nora og Vigdis, men vær også obs på at det er tross alt ikke lang tid siden fødsel,
    mange opplever uregelmessigheter i forbindelse med dette.
    Det som er helt klart er at et svangerskap/fødsel kan utløse at du blir lav/lavere,
    kansje ligger det an til å ikke være så ille i og med at du lett føler deg overdosert,
    den følelsen kan man også få i en kort periode fordi om høyere dose ikke er galt.

Føler du at du er på oppptimal dose så sørg for at du er nøye med vitaminer og mineraler,
    her har du 2 faktorer som stemmer for at du kan ha for lite av noe, både hypo og svangerskap/fødsel,
    begge deler krever gode verdier,
    sjekk disse verdiene dine til neste gang du er hos legen,
    men begynn allereded i dag å innta de viktige tingene, dette trenger du tilskudd av uansett, begynn med anbefalt dose og smell til hvis det er noe du mangler. B12 er et veldig viktig fenomen som er veldig lett å bli anemisk på, begynn å innta B vitaminer, har du for dårlige verdier er injeksjoner å anbefale, enkelt og greit samt at kroppen din nyttiggjør seg det bedre.

Sjekk kosthold også, utrolig viktig,
    mye du kan gjøre som kan gjøre at ting retter seg litt-
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Lignende tråder

1. Når tar dere medisin?
    Av iselin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 109
    Siste melding: 04-08-11, 00:43
  2. Har ME, mistenker lavt stoffskifte. Hva tror dere?
    Av Cossie77 i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 34
    Siste melding: 08-10-10, 19:00
  3. Finnes det ingen annen måte enn Levaxin for å øke ft4?
    Av bambi i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 09-05-08, 14:25
  4. hjelp tror jeg vil ikke tilbake på levaxin
    Av Pusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 42
    Siste melding: 29-04-05, 21:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg