Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
19-11-09, 16:32 #1
Følger av lavt stoffskifte
Hadde influesasymptomer fra 22okt til 8nov. Svake -litt stiv nakke, litt hasvondt noen dager, ellers bare feberfølelse. Og "feberen" var noen dager oppe i svimlende 36,7grader, 0.1 grad mer enn det pleier å være i frisk tilstand.
Så 17nov. var det på'n igjen og i går og i dag var det kraftigere enn sist - "feberen" var svimlende 37,0grader.
Det gir meg relativt kraftige symptomer og feberfølelse, og det er dette som pusler meg :
Hvorfor har jeg kraftig feberfølelse når jeg ikke har feber ?
Jeg var jo slik hele tiden på Levaxin også, og året etter at jeg gikk over på Armour fikk jeg feber i over 38 og da tenkte jeg at "nå er DET også iorden".
Men det var det ikke ! Det var bare en bakterieinfeksjon, og den klarte å drive opp feberen.
Virus gjør ikke det.
Noen flere som har det slik ?
Er det mulig å karakterisere fenomenet som en allmenn foreteelse blandt oss ?
Er det et karaktersymptom for hypothyreose ?
Eller er det bare meg.......?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-11-09, 16:58 #2
Sv: Følger av lavt stoffskifte
Vet ikke om jeg svarer "riktig" nå, men kan iallfall si at det er maange ganger jeg har tatt tempr. fordi jeg er sikker på at jeg har feber.
Pga. både varmefølelsen og skikkelig influensamuskler har jeg vært sikker på at nå er jeg "slik" syk, men til min skuffelse?/overraskelse har tempr. ligget godt ned på 36-tallet.
Undermedisinering?
Eller ""bare"" hypokropp?Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-11-09, 17:05 #3
n`Finn, bruker du den nye Armouren? kan det være den? Lenge siden du begynte å snakke om denne influensaen, mener jeg å huske?
Prøve ERFA, n`Finn?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
19-11-09, 17:45 #4
Heisan, lenge siden jeg har skrevet noe her. Prøver å leve litt også. Dette med temp har jeg aldri skjønt. Jeg har det tilsvarende som n'Finn. Jeg har morgen temp på ca. 36.4, ca 36.6 senere på dagen. Når jeg føler jeg må øke Armour dosen og føler med ofte da overdosert og kjempevarm. Da jeg måler temp har jeg +- 37.0. Når jeg føler jeg blir syk og tenker at nå er jeg vanvittig varm, har jeg 36.8 til 37.2. Ved 37.2 er jeg skikkelig feber syk. Skjønner ikke dette her. Uten Armour har jeg morgen temp fra 35,9 til 36.2. Dette er jo altfor lite. Er det ikke?
Jeg er helt sikker på at den nye Armour ikke fungerer som den forrige!!! Følte meg mye bedre med den gamle.Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
19-11-09, 17:51 #5
Hei Ruth og gunnda.
Jo, jeg har brukt en "ny Armour box", men nå er jeg på Westhroid.
Tidligere kunne jeg veksle mellom disse uten å endre dosen og det har jeg satsa på med overgang fra nyA til Westhroid også.
Er bare litt over ei uke sia, og nå mitt i intrykk fra en influensa er det ikek så godt å si om noe er endra enda.
Og jezz, jeg skal prøve Erfa en gang i januar.
Joda gunnda, klart du svarer riktig.
Jeg kjenner igjen det du skriver som om det var mine egne symptomer.
Men kanskje du var utsatt for virusinfeksjoner ?
Jeg lurte på om du (noen) hadde merka forskjell på om de var en bakteriell infeksjon.
Jeg lurer på om andre fikk høy feber av denne, men ikke av virusinfeksjoner.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-11-09, 17:58 #6
jo, Persa - jeg har lest ett sted at 36,8 er høyt nok og at over 37 kan vise til overdosering.
Da jeg var på Levaxin lå jeg på 35,9-36,1 og høy dose hjalp ingen ting.
Armour brakte den opp til 36,6 og det er jo endel bedre.
Høyere dose hjelper heller ikke her, men lavere gjør at tempen synker.
Jeg avsluttet siste Armourboxen for ei uke siden, og den var av den nye typen 2Grains. Jeg kan ikke si at jeg merka forskjell. Nå er jeg på Westhroid men bare ei drøy uke - samme dose der også.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-11-09, 17:59 #7
Jeg har fået besked på, at ved virusinfektioner er temperaturen ikke særlig forhøjet. Er det derimod baktierieinfektion, er feberen høj. Det har jeg selv oplevet, da en halsbetændelse hvor podningen viste "kokker" - gav mig feber på over 40 grader, selv med hypothyreose. Derimod ved virus fik jeg godt nok ømme muskler og led osv. men temperaturen kunne ikke kravle op over 37 grader. Så det er måske her forskellen ligger? Bakterie eller virus?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-11-09, 19:07 #8
jeg har nok strevd for mye med å få tempen opp mot eller over 37 grader. Men har skjønt etterhvert at dette er for mye for meg, får feber følelse, veldig smerter i nakken etc. Jeg har det best rundt 36.6 / 36.8.
Er det andre som får smerter/stiv nakke ved overdosering eller kommer dette av dårlige binyrer. Jeg mistenker det siste da jeg sliter med binyrer og går på Cortef i tillegg.Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
Lignende tråder
-
Følger av operasjon.
Av iviv i forumet OperasjonssalenSvar: 6Siste melding: 13-01-11, 21:55 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat

Bokmerker