Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Hybrid View
-
09-11-09, 15:29 #1
Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
Hallo igjen. har vært borte en stund (har hatt det bra) men i sommer ble det kaos igjen! Så nå driver jeg å justerer dosen og er så utolmodig. hvor raskt etter doseendring vises det på prøvene?
-
09-11-09, 15:56 #2
Sv: Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
Prøvene har litt forskjellig stabiliseringstid.
Levaxin stabiliserer egentlig seg fort i blodet - mye fortere enn det virker på organismen. Legen min sier 2 uker på fT4.
Levaxin spiser man jo, og alt vi spiser ender jo i blodet ganske fort.
TSH - spiser vi ikke.
Den dannes jo som et resultat av hvor mye fT4 og fT3 som er i blodet.
Denne tas jo gjerne i samme blodprøve og for at denne skal stabilisere seg helt, sier man 4 uker.
Tidligere brukte man å si 6-8 uker, men ikke nå lenger.
Likevel er det nok slik at de som har hatt lavt stoffskifte lenge og er i oppstartfasen, bør vente 6 uker. Alt går treigere når stoffskiftet er lavt.
Også at TSH skal stabilisere seg.
Så er heller ikke TSH noe en bør tenke så mye over hva er når det gjelder å finne dosen sin.
Den blir gjerne null før du selv er fornøyd med dosen.
Men du kan ikke regne med at kroppen har tilpasset seg den nye dosen på ganske lang tid.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-11-09, 13:39 #3
Sv: Hvor raskt blodprøve etter doseendring?
Har fått svar i dag, og svaret er
T4 18,3 (9-21)
TSH 4,36 (0.4-5)
har aldri vært så flink med disse prøvesvarene, men vet at T4 rundt 19 er bra for meg. TSH vet jeg ingen ting om, vet ikke hva den hviser?! Ser jo at den er innefor, og det er vel bra? Hvis jeg føler noe er det at jeg kanskje er litt gira.
Lignende tråder
-
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42 -
Hvor raskt blir man bedre hvis Liothyroninen hjelper?
Av Dolphin i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 12Siste melding: 04-01-07, 13:23 -
For tidlig med blodprøve etter 14 dager på armour?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 16-09-06, 22:22 -
blodprøve svar etter intatt armour noen som vet hvor mye
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 29-06-06, 15:25

Svar med sitat
Bokmerker