Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
  1. #1
    Medlem siden
    Jan 2009
    Meldinger
    9

    Standard Hej allesammen.

    Jeg har længe fulgt med på dette forum, og det har været mig til stor hjælp og støtte i alle de situationer, hvor man kan føle sig alene og misforstået "ude i verden".
    Jeg er 46 år, mor til tre drenge (mænd, faktisk!!) på 17, 19 og 27 år, og gift med en dejlig mand.
    Jeg har levet med lavt stofskifte i 15 år, eller måske længere tid, men har i alle fald været i behandling med Eltroxin (Levaxin) i 15 år. Jeg er uddannet sygeplejerske, og har været så "dygtig" og autoritetstro, at jeg i mange år har taget for givet, at det der stod i mine bøger var korrekt - altså, at når man er i behandling med Eltroxin, og TSH er < 5, så er man rask!!! I mange af årene har jeg kæmpet med alle de symptomer som jeg ved at mange af jer kender:
    en uforklarlig træthed, depresission, dårlig hukommelse, diffuse smerter i muskler og led mm. Og jeg har været i behandling med lykkepiller, og betalt formuer hos fysioterapeuter - og ingenting hjalp, for det var jo slet ikke sådan det hang sammen.
    Ved et heldigt tilfælde, kom jeg ind på denne side for et års tid siden, og blev opmærksom på mange ting.
    For det første at alle mine mærkelige symptomer, slet ikke er så mærkelige - de hører simpelthen sammen med at have et dårligt reguleret stofskifte. For det andet - og det er det vigtigste - at jeg er nødt til selv at tage ansvar for min behandling hvis jeg vil have det bedre. Og jeg har allerede taget fire vigtige initiativer:
    -Jeg er begyndt at tage D-vitamin (tak til n´Finn for dine indlæg) i store doser, og kan nu efter en måned mærke at jeg har det meget bedre - især i muskler og led.
    -Jeg har søgt et andet og mindre stresset arbejde ( håber at jeg får jobbet).
    -Jeg har bestilt tid hos en privat endokrinolog som jeg håber vil være med til at prøve kombinationsbehandling. Skal se ham på tirsdag.
    -Og - jeg har meldt mig som bruger her på siden, hvor jeg håber at jeg kan være til støtte for andre, samtidigt med at jeg selv bliver klogere.

    Så tak til jer, kloge gutter og jenter herinde.

  2. #2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Smile Sv: Hej allesammen.

    Sitat Opprinnelig skrevet av Pernille Vis post
    Og jeg har allerede taget fire vigtige initiativer:

    -Jeg er begyndt at tage D-vitamin (tak til n´Finn for dine indlæg) i store doser, og kan nu efter en måned mærke at jeg har det meget bedre - især i muskler og led.
    -Jeg har søgt et andet og mindre stresset arbejde ( håber at jeg får jobbet).
    -Jeg har bestilt tid hos en privat endokrinolog som jeg håber vil være med til at prøve kombinationsbehandling. Skal se ham på tirsdag.
    -Og - jeg har meldt mig som bruger her på siden, hvor jeg håber at jeg kan være til støtte for andre, samtidigt med at jeg selv bliver klogere.
    Det er så fint, så fint og al lykke til med dine tiltag. Og særlig tak på forhånd for at du vil bruge af dit overskud til at støtte dem, hvis overskud er skrumpet ind som følge af en uhensigtsmæssig behandling. Det bedste eksempel er nu en gang det, som man selv sætter, når man skriver om egne oplevelser, erfaringer og beslutninger. Derfor, når man skriver her - skriver man til nytte for alle stofskiftesyge. Tak.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard Sv: Hej allesammen.

    Hej Pernille.
    Den samme forstilling lever vi under i Norge, er man på Levaxin og TSH < 5 (noen sier 10!!) så er man frisk. Forteller man likevel om symptomer får man beskjed om at de skyldes noe annet.

    I retferdets navn skal sies at de siste retningslinjer er at man i behandling bør tiltrebe TSH rundt 1. Om pasienter fremdeles opplever symptomer, kan TSH ned mot 0.2 forsøkes.
    Men dette har de fleste ikke fått med seg - endringer tar lang tid........
    Som pasient oppleves sendrektigheten som en bagatellisering av våres problemer.
    Så hvis du kommer på talefod med maktens tinder ......
    Det er flere som jobber i helsevesenet her, og vi trenger alle sammen, så du er meget velkommen

    Kombinasjonebehandling opplever jeg også at man er skeptisk til her.
    Det er ikke så mange som har effekt av den, men den er jo meget viktig for dem !
    Jeg opplevde den som et sted på veien mot Armour, som jo også kan kalles en kombinasjonsbehandling.

    Men etter jeg startet med D3 er jeg kommet i tvil......
    Var det D3 jeg skulle hatt alle de år det gikk ad H-til ??
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

    Standard Sv: Hej allesammen.

    Hei Pernille og velkommen til oss!

    Håper virkelig du får glede og nytte av informasjonen du finner her.

    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

  5. #5
    Medlem siden
    Jan 2009
    Meldinger
    9

    Smile Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.

    Har været til en rigtig god og ordentlig endokrinolog i dag.
    Jeg havde besluttet mig til- og forberedt mig på, at argumentere for at få lov at prøve kombinationsbehandling.
    Lægen var super! Han lyttede og havde stor erfaring, men rådede mig til, først at prøve at " trykke" TSH (nu = 2.8) helt i bund med Eltroxin/ Levaxin - og give mig selv tid til at hæve D3, som længe har været for lavt ( nu= 30).
    Så nu er jeg på 1700ug Eltoxin - og D-vitaminmængden kender jeg ikke endnu, den ringer han til mig i morgen.
    Hvis jeg fortsat har problemer om et par måneder, vil han gerne give mig mulighed for, at prøve kombinationsbehandlingen.
    Efter at have læst - især Finn´s overvejelser om D-vitamin kontra kombinationsbehandling (armour) - synes jeg at det lyder som en rigtig god beslutning.
    Dejligt for en gangs skyld, at gå glad fra lægen, og føle sig hørt, set og imødekommet

    /pernille.

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

    Standard Sv: Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.

    Flott! Godt å høre at det finnes leger som er villige til å lytte, dem er det ikke for mange av. Krysser fingre og håper det går bra med deg!
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

  7. #7
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    40

    Standard Sv: Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.

    Hej Pernille

    Det lyder godt med din ordentlige endokrinolog du har. Tillykke med det! Hvor holder vedkommende til? Hvordan finder jeg frem til sådan en samarbejdsvillig én? Vil du give mig et tip?

    Bellen

  8. #8
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

    Standard Sv: Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.

    Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Flott! Godt å høre at det finnes leger som er villige til å lytte, dem er det ikke for mange av. Krysser fingre og håper det går bra med deg!
    Det samme her. Hvordan er det mon gået med Pernille siden?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

  1. Levaxin, Eltroxin, Euthyrox, kontraindikasjoner, kontraindikationer
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 30-05-10, 16:09
  2. Levaxin, Eltroxin, Euthyrox, kontraindikasjoner, kontraindikationer
    Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoer
    Svar: 3
    Siste melding: 30-05-10, 16:09
  3. Hvad enhver stofskiftepatient bør vide om Levaxin og Eltroxin!
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 8
    Siste melding: 04-01-10, 08:31
  4. Gode råd søges. Værre af Eltroxin og Levaxin?
    Av paxx i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 3
    Siste melding: 02-01-10, 08:53
  5. Giver Eltroxin/ Levaxin en chance til.
    Av Pernille i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 16-05-09, 15:25

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn