Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Noen som meg?
Hybrid View
-
06-03-09, 10:58 #1
Noen som meg?
Hei alle sammen
er ganske ny her inne som aktiv bruker, men har vært inne og lest lenge....så flott at det finnes et forum som dette som vi kan stille spørsmål. All honnør til Sonja
jeg ble operert for svulst på sjoldbruskkjertelen for ett år siden, med påfølgende lavt stoffskifte. Men jeg var syk i 9 år før operasjon. Jeg går nå på 50 microgram levaxin 5 dager i uken, og 100 microgram 2 dager i uken. Formen er stigende, om enn veldig seint. Det jeg lurte på var om en blir dårlig av å ha gjort for mye eller om en blir dårlig uansett
Kanskje litt dårlig formulert, men jeg blir ofte veldig dårlig etter å ha pressa meg litt ekstra enten på jobb eller privat. Sliter da med konsentrasjon, verk i ledda, utmattelse og angst
Det blir ofte så ille at jeg må ta det helt med ro over mange dager før kreftene kommer tilbake. Noen med samme erfaring??
-
06-03-09, 11:05 #2Hildemor Gjest
Sv: Noen som meg?
Jeg tror det er litt begge deler til tider jeg Sofiemor, det er i hvertfall min erfaring. Men det er lenge siden jeg lærte at gylden middelvei er det beste for denna kroppen.
Jeg klarer selvsagt ikke alltid å praktisere det jeg har lært og da går det som regel flust åt skogen en tid. Noen ganger er det verdt det hvis stresset/presset jeg påførte meg var fordi jeg virkelig ønsket opplevelsen, andre ganger angrer jeg som ei bikkje. Har med andre ord fortsatt langt igjen til å praktisere det jeg har lært
-
06-03-09, 14:04 #3
Takk for svar Hildemor
Kanskje jeg da bør legge litt bort den gnagende dårlige skyldfølelsen jeg får hver gang jeg tror jeg har gjort for mye
Slitsomt å ha det i tillegg til en kropp som ikke fungerer
Har nok mye igjen å lære meg om hvordan jeg skal takle denne sykdommen, det jeg har lært til nå har vært dyrekjøpt erfaring. Har så lett for å planlegge fremover når formen er noenlunde, og så blir det plutselig for mye, så prøver jeg å gjennomføre likevel, helt til det bare sier stopp, og jeg må kaste inn handkle
føles alltid som et nederlag 

-
06-03-09, 17:57 #4
Bruker
- Medlem siden
- Mar 2009
- Meldinger
- 21
Slik utmattelse etter sosial eller fysisk aktivitet med påfølgende ymse symptom, opplever jeg hele tide.
Et nøkkelord her er energiøkonomisering, fordel aktivitetene utover uken. Veldig kjedelig ja, men eneste måten og få en jevnere hverdag uten disse "kollapsene".
Det er ikke altid slik for oss med Hypothyreose at trening gir mer overskudd, tar vi det for hardt fører det ofte til det motsatte. Dette gjelder også aktivitet generelt.
-
06-03-09, 18:42 #5
Uff ja jeg vet jo/eller har erfart at det er slik det fungerer, men tror jo hver gang jeg er bedre, at jeg er litt bedre enn forrige gang....
Ser ikke ut som jeg lærer så raskt

Svar med sitat
Bokmerker