Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard Thyroksin sammen med andre medisiner?!

Hvilke ""regler"" gjelder for inntak av thyroksin sammen med andre medikamenter - det gjelder både vitaminer/kosttilskudd/helsekost-"remedier" og andre medisiner man er "avhengig av". Mange tar f.eks. Omega-3 som er omtrent godt for alt og alle :P

Endokrinologen jeg var hos anbefalte "masser med antioksidanter i kostholdet" - ikke noe problem tenkte jeg - jeg har lenge tatt et rent tilskudd med antioksidanter - som inneholder ganske stor del med E-vitaminer ................

Ser at mange har fått anbefalt å ta thyroksin som det første man gjør om morgenen og gjerne vente 1 time med å spise.......fordi .....

Er det noen medisiner som man ABSOLUTT ikke må blande med inntak av thyroksin

Hva med f.eks. allergimedisiner

JEG BARE UNDRER!
    - NOEN ERFARINGER OG/ELLER RÅD IMØTESES
    Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane
    "Vår framtid vil avhenge av i hvilken retning våre kunnskaper fører oss" (Platon)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

I USA sier legen utrykkelig at man bør ta thyroxin en time før frokost, jeg tror det står i pdf-ene man kan laste ned om legemidlene.

RELIS har en slags bruksanvisning også. www.relis.no husker ikke hvor på relis.
    Det er jern og kalk man må unngå.

nora

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard

Tusen takk -nora-

(jeg har lest så mye i det siste om H. at jeg ikke klarer å huske hvor jeg har sett alt )

-barazinga-
    Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane
    "Vår framtid vil avhenge av i hvilken retning våre kunnskaper fører oss" (Platon)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

legemiddelsiden har intereaksjoner helt til venstre på sidene http://www.legemiddelsiden.no/defaul...=179&IOID=4188

nora

Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    32

Standard

Ja, har du sett.... her (http://www.legemiddelsiden.no/defaul...=179&IOID=4188) kan man finne bra med informasjon om hvodan medisiner kan virke på hvernadre

Supert

Thank you -nora-

hilsen barazinga

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn