Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    7

Standard Hypothyreose men engster meg litt for graviditet

Er det noen av dere som har erfaringer med lavt stoff skifte og graviditet??
    Har lyst til å prøve å bli gravid,men engster meg litt for det.
    Er redd jeg skal bli dårligere,få problemer i forh.til jobben.
    Bor langt fra sykehus og legene her er ikke akkuratt spesialister,mye av det jeg vet om sykdommen min har jeg måttet lest meg til...
    Håper noen der ute har litt erfaringer....
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

ung mor Gjest

Standard

Jeg var gravid, samtidig med at jeg gikk på skole.
    Jeg ble gravid uten å prøve på det, og det var en "sving" unge også..
    I perioder var jeg dødstrøtt!
    Men etter doseøkning gikk jeg alltid en bedre tid i møte.
    Men det var slitsomt, både graviditet, barsel og året etter -
    har du en mann som kan hjelpe deg, og en flink lege ville jeg uansett ikke tvilt.
    Det finnes så uendelig mye værre ting å blande sammen graviditet enn hypotyreose...

Feb-06 Gjest

Standard Gravid og lavt stoffskifte

Hei! Jeg har lavt stoffskifte og er 12 uker på vei. For min del ble stoffskifte problemene oppdaget etter at jeg hadde en MA og jeg har gått på Lavaxin nesten ett år nå. For oss med lavt stoffskifte kan det være litt vanskeligere å bli gravid, men det viktigste er at vi regulerer dosen på medisinene våre med engang vi bli gravide.

Jeg bor i Oslo og fikk rekvisjon til Rikshospitalet da jeg ble gravid. Der har de startet med et oppfølgningsprogram for de med stoffskifte sykdommer. (Nytt for i år). Jeg fikk prate med en endokrinolog (hadde også mest informasjon fra nettet på forhånd) og retningslinjene var å øke dosen med 30% fra dag 1.

Når det gjelder formen, så har jeg kun hatt de "typiske" symtomene som alle får; kvalm, trett og slapp. Var redd jeg skulle bli veldig syk og slapp, men medisinene har regulert dette. Heldigvis.... Forrige gang var jeg en zombie (før jeg var diagnosert)

Dette ble litt langt.... men det skal ikke være noe spesiell fare/problemer for oss som har stoffskifte og er gravide. Men du har krav på mer oppfølgning når du blir det.

Ønsker deg lykke til med prøvingen!!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    7

Standard

Tusen takk for svar!!
    Hjelper stort å få svar fra noen som vet hva de snakker om.....
    Det går ikke fort fremover med prøvingen,men skal til lege å spørre om nedtrapping av anti.dep. i overmorgen!
    Gleder meg veldig til å komme inn i "start fasen",om en kan kalle det det....Eller er jeg allerede der?!
    Kanskje greit å ha noe å glede seg til under ned trappingen,i stedet for å gå å kjenne etter om en føler seg trist.
    Doktoren er iallefall posetiv til at jeg vil bli gravid.
    Går fortsatt på p-piller så jeg må slutte med dem,men ikke før jeg er helt ferdig med nedtrappingen av anti.dep.
    Er ennå langt opp å fram,men jeg er på vei!!
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2005
    Meldinger
    7

Standard Hvor ofte til endokrinolog??

Noen som har erfaringer med endokrinolog og svangerskap??
    Var dere til undersøkelse der en eller flere ganger?
    Er usikker på legen min og svangerskap med henhold til hypothyreose...

Lignende tråder

1. Hypothyreose og graviditet
    Av rosaelefant i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 11
    Siste melding: 14-10-10, 10:28
  2. treenger litt hjelp angående anti tpo.. litt forvirret...
    Av kvinne86 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 08-09-10, 19:44
  3. Svar: 10
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Hypothyreose. Lege utilgjengelig, litt doseringshjelp, takk
    Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 22-01-09, 16:10
  5. Jeg er litt i tvil om jeg faktisk har hypothyreose
    Av -diab- i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 49
    Siste melding: 29-08-07, 12:02