Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
23-10-09, 18:03 #1
Noen med erfaring av behandling av T3?
Har nå gått til en endokrinolog i snart 5 år, der har jeg sammarbeidet med en sykelpleier han jobber sammen med med den hensikt å gå ned i vekt. Siden jeg startet der har jeg ikke gått ned noen ting. Etter at jeg leste om kombinasjonen T3 og T4 og viktigeten av den tok jeg dette opp i timen min og da fikk jeg til svar at det nylig var publisert en eller annen artikkel om at det nå var vitenskapelig dokumentert at det ikke hjalp å bruke Liothyronin. Legen min mente at det da var en risiko for å få kronisk høyt stoffskifte om man kombinerte denne typen midisinen med Levaxin som jeg står på i dag. Videre kunne sykepleieren fortelle at det bare var en lege i Norge som skrev respeter ut på Liothyronin. Og han kostet det vist 1500 kr å få time hos kunne hun fortelle mens hun himmlet med øynene. Dermed bestemte jeg meg der og da for at nok er nok. Jeg har flere ganger tidligere gått på diet. Jeg har ikke gått ned noe, men forsøkte igjen nå og har vært superflink i 6 uker uten å gått ned så mye som et gram. Hvis de ikke kan hjelpe meg er det liten vits i å benytte tiden min til å gå der. Men føler bare så sterkt at et eller annet er i ubalanse i kroppen min og søker derfor etter navn på en lege som er villige til å se på saken igjen og ikke er så i mot bruk av Liothyronin hvis andre mener de har positive erfaring med bruk av dette.
Lurer derfor på om noen har gode råd? Jeg bor i Lørenskog, men er villig til å reise noe om noen har en sikkelig bra anbefaling.
-
23-10-09, 18:09 #2
Sv: Noen med erfaring av behandling av T3?
Velkommen til klubben facefakts!
Andre ubalanser enn vekta? For meg var det psyken og energinivået som skrangla uten T3. Hele nettet er fullt av mennesker som som forteller om hvor dårlig de fungerte uten T3, i naturlig eller syntetisk form. Og at de ble bedre ved å få T3.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-10-09, 18:18 #3
Ja, har tidligere vært behandlet med antidepressivia, men fant ut ganske raskt at det ikke var noe for meg fordi jeg ble ekstremt flat i humøret, dette er nå mange år siden, men vil ikke prøve det igjen. Føler meg ekstremt tiltaksløs og uten energi til tider. Samtidig er jeg er svært sosialt vesen, men dette koster meg også mye på privaten.
Er litt rådvill over hva jeg kan gjøre, for føler bare legene mine ikke forstår meg. Dette skyldes i nok i stor grad at jeg har flere diagnoser og ingen som er spesialist på kombinasjonen av disse. Jeg har nå en 6 mnd gammel baby i huset, og det er viktigere for meg enn noen gang og føle at jeg har overskudd og energi til å gi det beste i verden det hun fortjener!
-
23-10-09, 18:57 #4
Hei.
Jeg har aldri møtt på en lege som ikke vil skrive ut Liothyronin - men har nok ikke forsøkt så mange, og vel hatt flaks ?
Mange sier at det hjelper, så hvorfor ikke forsøke ?
Det er ikke alle som får noen nytte av det, men du kan jo godt være av dem som får det - og man må jo bare forsøke det for å finne det ut.
Levaxin har en halveringstid i kroppen på en uke.
Det betyr at om du tar for mye kan det vare lenge før du får det ned.
Liothyronin har en halveringstid på 1 dag. Og er dermed mye lettere å kontrollere med dosen.
Og så er det jo noe sprøyt at man kan få for høyt stoffskifte av å bruke det !
I den billedteori man idag bygger forståelse og behandling på, er det jo T3 som er kroppens stoffskiftehormon.
T4 er bare et prohormon som kroppen omdanner til T3 før det kan brukes.
Og da MÅ T4 dosen være høy nok.
Den må være så høy at kroppen selv danner nok T3.
Da blir TSH lav - for lav etter dagens krav. Men TSH brukes ikke til noe og kan være hva den vil uten at kroppen tar skade av det. Enda ser man på denne som ei hellig ku, og det fører til at mange går underdosert.
Så det kan være verd å forsøke å øke Levaxindosen litt for å se om det bedrer seg.
Noen danner ikke nok T3 selv om de får nok Levaxin, og flere kan da hjelpes med et tilskudd av Liothyronin.
Og hjelper ikke Lio - så er det jo Thyroid igjen.
Det hjalp meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hypnose? Noen med erfaring?
Av marge i forumet Alternativ behandlingSvar: 6Siste melding: 30-03-11, 12:44 -
Noen som har erfaring med Radioaktiv jodbehandling?
Av Mona K i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 4Siste melding: 07-02-08, 09:45 -
Er det noen her som har erfaring med homeopati?
Av Thyr i forumet Alternativ behandlingSvar: 3Siste melding: 01-09-06, 11:34 -
Noen som har erfaring med akupunktur?
Av Ida i forumet Alternativ behandlingSvar: 18Siste melding: 21-04-06, 19:24
Svar med sitat
Bokmerker