Nå er det seks uker siden jeg tok prøver sist, og er klar for nye prøver denne uka. Siden sist har det skjedd opptil flere ting - det mest fantastiske er at jeg oppdaget dette forumet !

Jeg kan så utrolig mye mer enn jeg gjorde for seks uker siden, og vil takke alle dere som deler av deres kunnskap. Så nå har jeg tenkt å troppe opp på legekontoret og stille krav som pasient, ikke bare forholde meg til at legen sier "du har fine verdier". For det vet jeg jo nå at jeg ikke har hatt! Og hvis legen sier "jamen føler du deg bra" så skal jeg si at "det aner jeg egentlig ingenting om - jeg husker ikke lengre hvordan det er å føle seg bra. Det eneste jeg vet at jeg ikke er mitt gamle jeg! Og jeg skal ha TSH på rundt 1 og Ft4 i øvre tredel av referanseområdet og gir meg ikke før jeg får det til !!!!!"

Men - før jeg kommer så lang trenger jeg litt mer "ammunisjon" som kan underbygge mitt nye, selvsikre meg Jeg vet at legen har krysset av for B-vit og ferritin i tillegg til tsh og Ft4. Når jeg leser mine tidligere innlegg ser jeg at det er anbefalt at jeg i tillegg tar følgende prøver:

B-vit/ ferritin: Hva skal nivåene her være?

Anti-TPO: Har denne prøven egentlig noen hensikt ettersom jeg hadde betennelse for 6 år siden? Regner med kjertelen min er død - hvorfor er det da viktig å få påvist antistoffer?

TRAS:Skjønner at dette også er en prøve som påviser antistoffer. Er denne relevant for meg? Hvorfor?

Anti-TG: ????? Hva? Hvorfor?

D-vitamin: Hva er linken her til lavt stoffskifte?

Ellers skal jeg selvfølgelig be om at de tar Ft3 - for første gang i min sykdomshistorie :x

Ser forøvrig for meg legesekretæren se morskt på meg over hornbrillene når jeg ber om andre prøver enn det legen har krysset av for... Men det er faktisk sånn at jeg gleder meg litt til legebesøket . Jeg har bestemt meg for å se det som en jobb i bidra aktivt til at jeg skal fungere så godt som overhodet mulig.