Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Hjelp: Skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken....

Hei alle sammen

Jeg driver å skriver brev til Thyreoidea Poliklinikken på Aker. Jeg skal skrive ned alt jeg lurer på og spørre om videre behandling osv

Og i denne forbindelsen så tenkte jeg at det gjerne er spørsmål dere har som jeg ikke tenker på som jeg bør sende inn til dem. Legen min skal også være med på dette brevet så jeg må "redigere" slik at det har forbindelse med meg, og min situasjon idag. Men kanskje dere kommer på andre ting å spørre om enn jeg. Særlig siden jeg er veldig fjern i hodet siden T3 eksperimentet mitt.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Har du sett brevet som ble skrevet sist?

Min erfaring er at innholdet i brevet som legen skriver har mye å si for om du får komme eller ikke. Kanskje du bør be om å få se det?

Selv har jeg erfaring med at jeg fikk komme til sykehuset jeg tilhører da en annen lege skrev søknaden og opplysningene var jo de samme.

Utrolig men sant.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Det har ikke blitt skrevet noe brev sist. Vi kom aldri så langt, så nå skriver jeg både på mine og legens vegne.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

hva med å spørre dem om hvorfor "alle" leger ser på oss som nevrotiske, psykotiske hypokondere, som burde vært dopa ned (som om det er nødvendig med vårt energinivå... :( ) og plassert et sted?

nei seriøst!
    hva med å be om en liste over andre tilleggsdiagnoser vi muligens kan ha, som legene bør lete etter når levaxinen ikke fungerer?
    har forstått det slik at det finnes en del andre sykdommer/tilstander som også ofte henger sammen med stoffskifteproblematikken og som også har de samme symptomene(?).
    jeg tror nok at det ofte er slik at vedvarende symptomer blir føyset bort av legene som hysteri, hypokondri og innbillning... :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Meget godt spørsmål!! Takk
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Men legen måtte vel skrive en søknad sist for at du skulle kunne komme dit?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Cat

Vi har ikke sendt rekvisisjon til Aker, kun til SUS. Om de på Aker finner prøvesvarene mine interessante så ber de meg vel komme. Men nå er ikke saken å dra til Aker, men heller få svar på ting jeg lurer på. Og spørre dem om videre behandling, siden jeg ikke blir bedre og fikk bivirkninger på T3 og det at jeg har fått avslag ved SUS. Spørre om slike ting som å ta bilder av kjertelen og jod opptak osv.

Pluss det meget gode spørsmålet Lissa kom med. Og en del andre Jo flere jo bedre...
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Hodet er tomt

Men lykke til ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

he he he

Finner nok på en del å spørre om på egenhånd tenker jeg
    Hilsen Anne Ma

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Ja, fortell ... etterhvert.

Har også lurt på å forsøke å bli henvist dit. Både jeg og sønnen min (men han kviknet nå til litt med 25 µg Levaxin om dagen). Jeg har bl.a. store problemer med synet. Var det ikke en pasientgruppe som de helst tok inn? Eller var det noen andre det?

Ellers må du jo nevne alle symptomene du har som kan være relatert til stoffskifteproblematikk.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Gail Wurmsteins brev til Oprah
    Av brits i forumet Breve til legen
    Svar: 12
    Siste melding: 19-01-11, 14:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine