Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

Standard ising langs brystbeinet

jeg har siste 3 uker gått og kjent på en ganske ubehagelig og nesten konstant isende/knytende følelse langs brystbeinet. Kan nesten beskrives som jeg skulle ha satt fast en mentholpastill i halsen. Jeg vet ikke om det stammer fra magen, spiserøret eller lunger. Det veksler på en måte...stråler også litt kaldt oppi halsen.

Lurer nå på om det faktisk startet etter at jeg stoppet med Levaxin? (hadde brukt Levaxin i 4 måneder, 50 mikrogram siste 2 mnd., brukte ett par uker på nedtrapping).
    Noen som synes dette høres kjent ut?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har merket slike fornemmelser. Ikke den kuldefølelsen du beskriver, men det andre. Kanskje det har med stoffskiftet å gjøre?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Kor pussig.Satt i går å prøvde forklare menthol følelsen for gubben!!
    Kan også kjenne den over kjertel.Er også mye øm langs brystbeinet og tungpust???

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg er også øm langs brystbeinet. Tror det er muskulært når jeg trykker på huden rundt så gjør det vont eller det verker i selve brystbeinet.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av cat
    Jeg er også øm langs brystbeinet. Tror det er muskulært når jeg trykker på huden rundt så gjør det vont eller det verker i selve brystbeinet.
    me too...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Når jeg begynte å fryse så sinnsykt for etterhvert mange år siden, var det akkurat som om hele ryggmargen var solid is og det strålte isenede kulde ut til andre steder i kroppen. Forferdelig, forferdelig kaldt... Men det er jo ikke samme plass som dere beskriver da ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

Jeg og har merket den kuldefølelsen i brystet. Spesielt etter fysisk aktivitet. For meg kjennes det ut som at det er lungene som er slitne.
    Når jeg merker det tror jeg at jeg holder på å bli forkjølet eller få lungebetennelse.

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    63
    Meldinger
    735

Standard

Ja, Tor, det høres kjent ut !

Jeg føler det mest i og utenpå halsen; du kan lese om det i noen av mine tidligere innlegg; en "mentolpastill-følelse", som jeg også kan oppleve i brystet, magen, nedover armene og opp i ansiktet. Hode og ansikt koker helt, noen ganger, og det suser i hodet og ørene.

Det er godt å se at andre kjenner noe lignende...

Jeg har normal TSH, ft4 og ft3 innenfor ref.verdiene, men lavt. Ja ja...

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

Standard

ja da må det kanskje ha noe med stoffskifte å gjøre. Jeg har følelsen fortsatt, men det har heldigvis roet seg litt. Kommer og går. Det stråler også oppi tunga/halsen....litt diffust. Rart det dukka opp hos meg dagen etter jeg slutta med Levaxin...for så og øke på de neste dagene. Håper nå at kroppen justerer seg tilbake til mitt vanlige stoffskifte igjen og at isingen da forsvinner. Men har faktisk hatt det før jeg begynte med levaxin men ikke like plagsomt som nå.

Medlem siden
    Apr 2007
    Meldinger
    337

Standard

hva var grunnen til at du sluttet med Levaxin?
    Er stoffskiftet i orden eller har du begynt med annen medisin?

Side 1 av 2 12 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn