Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
21-03-07, 17:26 #1
Hvilke blodprøve-tester skal jeg ta?
Prøver meg med spørsmålet her på lavt, siden jeg tar Levaxin. Det har seg sånn at jeg fikk operert ut hele skjoldkjertelen i november -06 pga. hyper og kalde knuter. Så fra da av har jeg selvsagt tatt Levaxin (før det tok jeg NeoMercazole for å dempe thyroxin produksjon).
Har hatt oppfølging med blodprøver og kontrollbesøk hos endo (Akershus Universitetssykehus), men nå er det altså på tide å "stå på egne ben" og fortsette kontrollene hos fastlegen. Jeg ringte i dag for å få time, skal ta blodprøve allerede imorgen, men legesekretæren spurte meg hvilke prøver jeg skulle ta? Har ikke fulgt så godt med i timen innser jeg, før fikk jeg tilsendt klistrelapper fra Ahus på hvilke prøver de skulle ta, så jeg tenkte ikke så mye på det. Jeg ramset opp TSH, fritt T4 og fritt T3, for det var de jeg husket. Er det noe annet jeg bør sjekke når jeg først er inne til blodprøve/ kontroll?
Tar 125 ugram Levaxin pr. dag og føler meg igrunnen ganske ok på det. Tror jeg har funnet "min dose", trappet ned 100 ugram pr. uke etter sist kontroll (februar) siden jeg da hadde antydning til hyper. Sånn jeg forstod det skal TSH ligge mellom 0.5 og 1. Er TSH (og evt. FT4 og FT3) alt som bør sjekkes?
Mvh. Zena
Lignende tråder
-
Hvilke symptomer vil forsvinne og hvilke må man leve med?
Av bambi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 20-04-08, 14:01 -
skal til legen... hvilke prøver bør jeg be om?
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 16Siste melding: 19-10-06, 11:30

Svar med sitat
Bokmerker