Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Tråd: min vektlogg

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard min vektlogg

jeg har satt meg fore at jeg nå SKAL ned i vekt!
    jeg har meldt meg inn i Grethe Roedes vektklubb og noterer ned alt jeg spiser. trener mer enn før også. har bl. a. meldt meg inn i et trimstudio som jeg besøker så ofte jeg kan.

jeg vurderte å legge inn enn logg på vektklubben, men føler at jeg ikke passer helt inn der med mine symptomer med hypothyorosen, så derfor legger jeg den her. orker ikke tanken på å få masse velmenende komentarer fra mennesker som ikke har peiling på hva jeg sliter med...
    håper ingen tar seg nær av at jeg starter denne tråden!

jeg forventer ikke masse kommentarer i denne tråden, den er til for meg slik at jeg skal vite at andre vet hva jeg gjør og forhåpentligvis hjelper det meg til å skjerpe meg enda litt til...

men for all del, jeg suger til meg alle tips om dere har noen å komme med...

2/10-06
    vekt: 82,3

9/10-06
    vekt: 81,9 jippi! på tross av to bursdager og mens har jeg - 0,4 kg!

23/10 -06
    Vekt:80,9

30/10-06
    vekt: 80,5

8/1-07
    vekt: 77,1

5/3-07
    vekt: 73,4 (mindre enn 10 kg trivselsvekten min )

madonna Gjest

Standard

Vil bare ønske deg lykke til! Jeg skal selv ned mange kg og er med i GR-vektklubben

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ønsker dere lykke til. Jeg skal ned en del kilo selv. Har mange fine klær som jeg gjerne vil bruke men foreløpig henger de bare i skapet...

Jeg prøver å tenke på alle hverdagsretter jeg finner hvordan jeg kan gjøre dem magrere.

Har også hørt at det hjelper å spise hver 3 time. Da øker man forbrenningen i stedet for å spise veldig skjelden. Det trenger vel ikke være så mye man spiser heller.

Ryvita knekkebrød inneholder lite kalorier.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

takk for oppbakking! det sier jeg ikke nei til!

hvis dere vil henge dere på denne tråden er det fritt frem! tenkte å bare endre mitt første innlegg og legge til ny vekt en gang i uka... det kan jo flere gjøre om dere vil være med...

jeg har som dere sier økt anntall måltider og prøver å prøver å putte i meg noe sunnt med lite fett (eller i alle fall rett type fett) ca hver 3. time.

merker at den metoden virker bra på blodsukkeret og på søthungeren...
    så kommer utfordringene da... som min sønns 3-årsdag i helgen... masse deilig sjokoladekake igjen i huset, og tror dere jeg får rota meg til å fryse den ned til en senere annledning...neida. den står i kjøleskapet og frister meg hver gang jeg åpner døra...

oppdrag i morra: fryse restene av kaka og sette vårløkene i jorda!
    er meldt dårlig vær resten av uka, så nå må jeg få ut finger'n...

lykke til til dere andre også!

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard

Hei!

Går selv til kostholdsveileder og er blitt anbefalt å spise hver 3. time. Har lagt på meg i forbindelse med stoffskiftet og har høyt blodsukker +++. Spiser mye grønt og frukt samt drikker mye vann før jeg spiser. Dette for å få opp forbrenningen og minske søthunger. Må legge til at jeg kuttet ut brød og bruker ryvita i stedet og da ble magen bedre også. Har ikke mat allergier men reagerer litt på gjær. Har gått ned en klesstørrelse på 4 uker og det er deilig. Skal i tilegg nå begynne å svømme, man må jo også trimme i tilegg.
    ( har brukt lørdagen til å skjeie ut med mat og tar meg inn igjen til mandagen)
    Lykke til videre

hias

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Hias. Hvis du har høyt blodsukker er vel ikke frukt så lurt? Da går jo blodsukker rett i taket?!?

Jeg har også høyt blodsukker,insulin og c-peptid, så her er det itte no sukker av noe slag om dagen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kan jeg spørre hva du Hias og dere andre spiser til middag?

Ellers har jeg lest at litt sitronsaft over salaten øker forbrenningen.

Noen forslag til hva jeg kan drikk når jeg ikke liker vann ( helt sandt) uten om light brus.? Jeg liker heller ikke melk.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

sitronvann skal også være godt for forbrenningen...
    jeg har imidlertid en datter som er allergisk mot sitroner, så jeg har ikke tort å ha det i hus foreløpig.

men nå er hun snart 10 år og veldig bevisst på at hun ikke tåler det, så kanskje jeg skulle prøve det! drikker jo et par liter vann om dagen, så det hadde vært greitt med litt smak oppi!

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    32

Standard

Hei!

Har sluttet å spise mye poteter til middag- erstatter dette med feks. brun ris, fullkorn pasta eller bare masse forskjellige grønnsaker eller salat til fisk, kylling, magert kjøtt..Etter å startet med å spise hver 3.time ble jeg ofte sulten til måltidene- har derfor laget meg suppe som jeg har stående i kjøleskapet ( ikke posesuppe). Greit og lett å ta frem, fordi når jeg er sulten har jeg lett for å putte innpå det som metter mye og fort!!! Har også forsøkt med bønner og linser til salater og middag. Dette metter mer og minsker søthungeren. Frukt har jeg fått beskjed om å spise , men ikke mer enn 2 for dagen- dog passe på å ikke spise for mye av banan etc eller at banan kan brukes istedet som pålegg på ryvita.

Hias

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Mente å lese her på forumet at sitroner ikke var bra pga syre/base balansen. Men jeg er ikke så inne i det.. Håper noen som har peiling dukker opp
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 4 1234 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn