Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
03-02-07, 20:22 #1
er det sammenheng mellom stoffskiftet og mens?
nå måjeg bare spørre her, for jeg har en sterk mistanke til sammenheng her... ikke noe mønster da, men en sammenheng
aldså mensen... fra før jeg ble syk hadde jeg et veldig greitt forhold til den, 5 dagers periode med 30 dagers syklus...
får jeg et barn og sannsynligvis hypothyreose i samme slengen. det skulle gå 2 år før jeg fant ut det
så mistet jeg mensen i 5 år... grunnet uheldig bruk av hormonspiral :(
jeg måtte til slutt kutte ut all prevensjon for å få den igjen, prøvde meg først med å ta den ut og begynne på p-piller isteden,men det hjalp ikke. etter et parmnd varmensen tilbake og etter 6 mnd var jeg gravid
hele denne tiden hadde jeg nogenlunde stabil e blodprøver,men dårlig form. gikk på 700 ug i uka. like før graviditeten måtte jeg gå opp til 800 ug i uka.
så går svangerskapet inn i 3 semester og jeg har gradvis blitt hyper(aldså overdosert tipper jeg) ... må etter nedtrapping kutte til 500, så 450 ug.
etter fødselen økte jeg litt igjen opp til 500 ug, men nå går det bare nedover... bruker nå 425 ug etter at jeg og legen fannt ut at jeg hadde uleselig TSH og T4 på 33
gikk egentlig førstned til 400ug,men da gikk jeg rett i kjellern :(
så var det mensen da.... etter fødselen var den kraftig og varte i opp til 8 dager, men jeg hadde en uvanlig lang syklus, hele 5-6 uker
så i høst ble den normal igjen, 5 dager 4 uker. men så skrumper det inn.... til omtrent ingenting. jeg får mensen, har de første stripene i bindet og så er det ikke mer.....
sånn har det vært i 3mnd nå...syklusen har blitt vesentlig kortere også... nermer seg 3 uker
er det noen som kan forklare dette for meg? er det noe sammenheng her?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
har en venninne som er blitt satt på propyltioracil mens hun
Av rikke i forumet Høyt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 11-12-07, 17:34 -
tid mellom prøvene
Av tema i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 20-09-06, 19:08 -
Forbindelse mellom stoffskifte og revmatisme
Av baremei i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 5Siste melding: 13-07-06, 22:34

Svar med sitat
Bokmerker