Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-05-07, 19:12 #1
Det føles som om jeg skal besvime hele tiden
Det føles som om jeg skal besvime hele tiden. I skrivende stund også. Føler meg nesten svimmel. Hjelper jeg litt til begynner jeg å svaie nærmest. Er tung i hodet og det føles som om det ikke kommer nok oksygen til hodet. Kan dette ha noe med lavt stoffskifte å gjøre?Jeg tror egentlig ikke det selv. Har jo hatt denne sykdommen i 11 år, og selv om jeg har følt meg tung i hodet før føles det liksom annerledes nå. Tar det til legen på mandag. Så får man håpe han bare ikke overser det som han gjør med mine andre symptomer.
For øvrig går jeg på 100 mikrogram levaxin nå. Jeg har to ganger før gått på 75 mikrogram og følte meg bedre da. Men er ikke det en unaturlig lav dose? Jeg har aldri lagt høyt på TSH verdien. Det høyeste var vel 4.62. Jeg tar ikke kopi av blodprøvene lenger. De andre verdiene har heller ikke vært urovekkende. Testosteron er for lav da, men det er SHBG også. D-vitamin er jeg lav på. Ble anbefalt å ta tran, men det bør da finnes andre D-vitamintilskudd? Jeg føler hva resten av verdiene ligger på og det er nok som endoen sier at de er stort sett greie.
Så egentlig burde jeg da være overdosert? Hører folk snakker om skjelving, hjertebank, varme og økt forbrenning osv. Kanskje økt forbrenning. Gikk ned i vekt uten å vente det. Hjertebank føler jeg ikke at jeg har og jeg skjelver heller ikke. Varm og urolig er jeg selv uten medisin. Kan kanskje skyldes at jeg stresser litt mye. Og at man rett og slett blir ufattelig varm av lavt stoffskifte også. Termostaten er ute av kontroll, men det føltes bedre på 75 µg. Da kunne jeg sovne og ha en deilig temperatur i kroppen. Jeg følte meg også lykkeligere. Hadde noen få ting jeg gledet meg over hver dag. Nå sovner jeg sent og jeg er alltid litt for varm. Tar jeg dyna vekk blir jeg litt for kald. Når man våkner har man følelsen av å ha sovet noen minutter mens det egentlig har gått timer. Jeg drømmer ofte rart og veldig ekkelt. Jeg sover langt ut på dag fordi søvnene er best om dagen. Om natten går alt bare i svart og det virker som om kropp og sinn ikke hviles selv om man sover. Mener det var litt bedre på 75 i hvertfall.
Burde jeg gå ned igjen? Jeg er vel egentlig fast bestemt på det, men 75 µg virker forferdelig lavt. Og hva gjelder brainfog og evne til å ta seg enda mer ut uten å bli utmattet, er det noe hjelp i liothyronin? Finnes det andre tilleggsmedisiner? For øvrig vet jeg allerede nå at det blir som å be til Gud for å få legene til å gi meg det.
Det må sies at jeg går ned i vekt og trener. Det er positivt. Er deilig å være kvitt suget etter fet mat, og kroppen føles litt mer villig til å løpe og drive med fysiske aktiviteter.
Ble mange spørsmål og mye mas her, men jeg håper da noen synes det var int. eller kjente seg igjen.
For øvrig. Kan noen snart stenge det der facebook. Er så lei maset om det!It's nice to be important, but it is more important to be nice! (eller et eler annet slikt)
Lignende tråder
-
Kreft og tiden etterpå og sånt....?
Av DALIA i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 29Siste melding: 12-01-10, 17:44 -
Skal hele skjoldbruskkirtlen opereres væk?
Av Pochahonta i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 19-10-09, 14:24 -
Alt er helt normalt! Men hvorfor føles det ikke sånn?
Av Turid i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 08-05-09, 22:40 -
Er så sinna hele tiden...
Av grynet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 03-02-08, 10:45 -
Hele Norge bortreist?
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 13Siste melding: 06-06-06, 02:11

Svar med sitat
Bokmerker