Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
-
02-07-07, 06:13 #1Gjest
Om lavt stoffskite og binyrene + østrogendominans
Her er ei bra nettside (kanskje ein del som veit om den frå før!?), den er iallefall veldig utfyllande om samanhengen mellom skjoldbruskkjertelen og trøytte binyrer, og kva rolle østrogendominans har i det heile...
http://www.drrind.com/
http://www.drrind.com/metabolic.asp
Utifrå det Dr. Rind skriv er det som oftast ein sammenheng mellom dårleg fungerande skjoldbruskkjertel og trøytte binyrer. Dei jobbar i lag, og viss den eine har vore "kaputt" lenge utan behandling, trappar den andre ned til same nivå..
Progesteron blir produsert i binyrene og er forløparen til kortisol (som stoffskiftet er avhengig av), og han anbefalar bruk av progesteron-krem fordi behandling av skjoldbruskkjertelen/stoffskiftet er avhengig av at binyrene fungerar på same nivå, eller at binyrene kan takle det nye tempoet i kroppen.
Han skriv at binyrene som regel vert ignorert i behandlingen av hypotyreose/lavt stoffskifte, og at mange av bivirkningane og svingningane som ein får av behandlingen kjem av at binyrene ikkje får den støtten dei treng...... er også symtom-skjema der du kan finne ut om du har trøytte binyrer og østrogendominans.
Las på ei anna side www.stopthethyroidmadness.com om kor viktig dei meinte det var med å følge opp stoffskiftebehandlingen med kortisol.---
Men dersom ein brukar progesteron vil ein vel få naturleg meir av dei Gode binyre-hormona og kortisolet du treng til stoffskiftet vil bli produsert etter behov? Samtidig får du balanse i østrogen/progesteron- tape vekt - mindre sjanse for underlivskreft osv osv.....?
Er det nokon som har erfaring med progesteron? Og kor ein kan få kjøpt det?
Ellers om nokon har erfaring med andre av dei preparata det står om?
http://www.drrind.com/adrensupport.asp
Det står også at ein kan bruke dissekerte binyrer (Cytozyme AD) for å støtte binyrene. Er det nokon som har prøvd det?
Her er linkar til eit par sider om progesteron/østrogendominans:
http://www.natural-progesterone-advisory-network.com/
http://www.johnleemd.com/
Hadde vore fint å fått opp ein diskusjon og samla alt av info om binyrene i ein tråd.....
-
02-07-07, 18:57 #2
Jeg forsøkte progesteron-krem et par mndr i fjor høst, fordi jeg hadde lest at det kunne forbedre søvn. Jeg merket ingen forskjell og sluttet med kremen.
Jeg kjøpte den hos helsekostkjeden Life, den heter Progesta Care og importeres av Khonsu AS
http://www.khonsu.no/
-
02-07-07, 19:47 #3
Jeg er i overgangsalderen og har brukt Progesteronkrem i ca 2 år (tror jeg...). Jeg har lest om østrogendominans og er overbevist om at jeg trenger Progesteron, men vil ikke ha den syntetiske varianten, gestagen.
Du får kjøpe den billig her. Rask levering.
http://www.h-by-m.com/
Jeg synes det er vanskelig å si noe om erfaringer da jeg ble medisinert med Levaxin omtrent på samme tid som overgangsalder satte inn. Snart 3 år siden. Så det blir mer synsing hos meg....enn klare fakta om hva kremen hjelper for.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
02-07-07, 21:45 #4Gjest
Ok.. har bestilt frå www.bio-life.com.
Betalte du VAT for det du bestilte frå helath by mail?
-
02-07-07, 22:41 #5
Hei!
Hva er VAT? Jeg betalte kun kr 199,-. Det følger med giro....
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
02-07-07, 23:23 #6Gjest
VAT er toll... er ei avgift for alt over 200 kr i verdi...
-
02-07-07, 23:35 #7baremei Gjest
VAT er moms og skal vanligvis ikke betales ved salg til utlandet. Er prisene på nettstedet oppgitt inkl. VAT skal det trekkes fra på fakturaen. Toll og norsk mva kommer i tillegg når varene har kommet i tollernes klør.
Nettkjøp fra utlandet for under 200,- er fritatt for toll. Eller var det moms?
Sent... G'natt.
-
03-07-07, 00:20 #8
Jeg tror disse sendes fra Norge. Jeg mener det kanskje er noen som importerer hit og sender så til norske kunder. Jeg hadde i sin tid et tlf.nr. Jeg snakket da med norske personer. Husker det ennå: 67106710....i tilfelle noen vil ringe, og i tilfelle det eksiterer ennå...men altså: Helt greitt å handle fra nett. Mine har aldri blitt stoppet. Ikke en eneste og jeg har handlet MANGE.
Opprinnelig skrevet av Yvette
G`natt til deg også.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
-
03-07-07, 12:39 #9
V.A.T er forkortelse for "Value added tax" - eller merverdiavgift - medre kjent som MOMS.
Altså en avgift pålagt Engelske kjøpere som fjernes når varene sendes ut av England.
Men Norsk moms kommer jo på isteden da......
Engelsk VAT er vanligvis 17,5%, men er forskjellig på diverse varertyper. Noen varer er også helt untatt. Dermed øker jo prisen vi må betale.
Noen firmaer ser en mulighet i å tjene de 17,5% selv og reduserer ikke prisen. Vær obs på dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-10-09, 15:26 #10
OM LAVT STOFFSKITE OG BINYRENE + ØSTROGENDOMINANS
Hvis du spørger om der er tilsat et syntetisk progesteron til cremerne er svaret nej.
Opprinnelig skrevet av Stina
Yamsrod indeholder ikke og omdannes ikke til progesteron eller dehydroepiandrosteron (DHEA) i kroppen. Derimod indeholder den, blandt mange andre - en steroid saponin: diosgenin der har egenskaber der svarer i høj grad til progesteronets.
Farmaceutisk progesteron udvindes af yamsrod via en enzym-aktiv konverteringsproces, idet diosgenin ved kemisk forarbejdning i et laboratorium omdannes til progesteron, men denne proces kan ikke foretages af kroppen selv, da vi ikke har de enzymer, som er nødvendige for omdannelsen.
Progesteron dannet på denne måde er naturidentisk i modsætning til det syntetiske progesteron, der ene og alene er skabt som følge af en kemisk proces hvor progesteronmolekylet kopieres syntetisk.
Af en eller anden grund har ingen endnu kunnet finde svar på hvorfor giver det syntetiske progesteron en del (også alvorlige) bivirkninger samt selve progesteron-virkningen ikke er optimal i kroppen..... mens det molekyleidentiske progesteron dannet af de naturlige råstofskilder - yamsroddens diosgenin - er bivirkningsfrit.
Jeg tror at det er nemt at blive forvirret af de mange informationer der florerer alle vegne, men hvis jeg var dig ville jeg sætte mit lid til at disse cremer er gamle produkter der har gavnet millioner af kvinder i snart alle lande. Altså - havde bevist sit værd.
Derimod dem der indtager apotekernes syntetiske progesteronpiller - døjer med flere bivirkninger som: vægtstigning, ødemer, nedsat stemningsleje, tørhed i vagina, kvalme, akne, brystspændinger, dyb stemme, uønsket hårvækst, blodtrykstigning, hovedpine, migræner. Ved længere tids behandling evt. blødningsforstyrrelser. I store doser virke viriliserende. Alt dette oplever man ikke som følge af brugen af cremer.
Det samme gælder i øvrigt lægemidlerne mod sukkersyge - syntetisk progesteron nedsætter deres virkning, den "naturlige" gør det ikke..... og man kunne blive ved...• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Progesteroncreme / østrogendominans
Av Anisa i forumet ProgesteronSvar: 22Siste melding: 18-01-13, 12:03 -
er det noen som har operet uten å ha stoffskite problemer
Av CRYSTAL i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 13-12-09, 11:17 -
Hypothyreose, binyrene, salt
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - SaltSvar: 1Siste melding: 16-10-09, 22:30 -
Armour, magen, binyrene....?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 29-04-09, 14:10 -
Har så vondt, er det nyrene...binyrene ????
Av Tussa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 11-03-07, 21:07
Svar med sitat

Bokmerker