Hei, endelig er jeg her. Jeg har fulgt med i ca. ett år. Så utrolig mye erfaring og kunnskap jeg finner her. Takk til dere alle som deler, jeg håper at jeg også etterhvert kan være med å dele erfaringer på både godt og mindre godt.
Hvem er jeg - en godt voksen dame som har slitt med helsa i mange år - har alltid ligget på grensen til lavt stoffskifte. I fjor var jeg så nedkjørt, både fysisk og psykisk, jeg gikk på jobb, det var alt. Da jeg sovnet foran PC'en på jobben (ikke bare en gang) og ikke lenger klarte å holde fokus, glemte hvordan rutiner etc. skulle gjøres forsto jeg at noe måtte være galt.

Normalt har jeg vært i farta - og vel så det, hus, familie (4 barn, nå vokne) håndball, fjellturer og hagearbeid - det var ingen problem, selv om kroppen av og til skrantet. Jeg har fjernet livmor, er operert for refluks og slitt med fissur (der bak).. Det har blitt mye etterhvert. Etter at jeg begynte å lese her inne i fjor kjente jeg meg så godt igjen. Jeg kontaktet min fastlege og ba om å få begynne med medisiner for lavt stoffskifte. Det gikk han med på, pga. ny forskning eller erkjennelse om at A4 menneske ikke finnes, fikk jeg begynne med Levaxin på en svak dose 25 microgr.
Nå er jeg oppe i 130 microgr. daglig, men formen er fortsatt ikke bra. Har også forsøkt kombi med Levaxin og Lith. T3 i 3 mnd. Da ble jeg hyper med dype daler. I går var jeg hos legen og ba om å få starte med Thyorid Erfa, takket være info. her inne. Det var greit og nå venter jeg på at søknaden skal bli godkjent. Ca. 2-3 dgr. Jeg trenger hjelp til å start. Meningen er å kombinere Levaxin og Erfa, men jeg ønsker å forsøke Erfa alene, gå rett over til det. Jeg er en stor dame og tror at jeg kan tåle det. Mine siste prøver i år: THS 0,001, FT4 16,3, FT3 5,4, Anti TPO <1300. Legen sa at jeg kunne forsøke å regulere dosene selv. Det ble mye, men godt var det!