Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Feb 2008
    Meldinger
    6

Standard endret smak og luktesans

Hei!

Har noen av dere med stoffskiftesykdommer hatt endret smak og luktesans ? Min datter klager ofte over at hun har en "gass" eller lukt hun ikke blir kvitt i nesen? Hun skal utredes for stoffskifte på balder Klinikken.

Mvh.

aurora Sophie

baremei Gjest

Standard

Jeg hadde perioder hvor jeg kjente svette- og generelt dårlig og underlig kroppslukt, jeg dusjet og dusjet uten at det forandret noe.
    Det varte ikke så lenge, men har skjedd et par ganger og er høyst ubehagelig.

I flere og lengre perioder har jeg hatt følelsen av sølvpapir i munnen bare gaffelen kommer borti tunga. Veldig, veldig ekkelt.

Jeg har hatt episoder med andre varianter også, men det har stort sett vart noen dager bare. Og jeg igrunnen ofte lurt på om jeg bare har en sensitiv nese. Mugglukt, f.eks. er jeg ekstremt var for, og har enda ikke tatt feil. Andre kjenner kanskje ingenting i det hele tatt.

Når stoffskiftet er velregulert har jeg ingen slike diller (bortsett fra mugglukter, den er permanent. At jeg kan kjenne det, altså!)

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: endret smak og luktesans

Sitat Opprinnelig skrevet av Aurora Sophie
    Hei!

Har noen av dere med stoffskiftesykdommer hatt endret smak og luktesans ?

Hej Aurora Sophie,

Ændring i smags- og lugtesans kan være tegn på mangel på B12 vitamin. Det er værd at få undersøgt sammen med jern, ferritin, transferritin og D-vitamin.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn