Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: helt utslitt ....
-
30-11-07, 17:23 #1
helt utslitt ....
jeg øker jo veeeldig langsomt, men har den siste tiden hatt det veldig bra. på mandag tok jeg derfor sjansen på å trene ( 4 uker siden sist, vært for sliten. før dette trente jeg ukentlig) og har etter dette vært helt utslitt. legger meg kl 21 og sover 10-11t ... likevel har jeg bare lyst til å legge meg igjen ... føler også at jeg ikke klarer å konsentrere meg om noe
var det treninga som utløste dette? tidligere har jeg hatt god nytte av å trene og merker jeg får energi av dette. derfor er det så skremmende at jeg nå plutselig blir helt tappet av energi.....
jeg går endel i hverdagen og har en liten jente jeg fysisk leker med, så jeg er ikke helt passiv og plutselig skal trene. da hadde jeg skjønt det. har alltid vært aktiv.
???
-
30-11-07, 17:59 #2
Trening er nok anderledes nå enn før.
Men på meg virker det bare positivt.
Likevel kan man oppleve at en blir støl når en ikke forventer det.
Godt innøvede øvelser og treningstyper kan plutselig gi stølhet.
Jeg kan ikke forstå annet enn at det må skyldes manglende behandlingsefffekt. Behandlingen virker for dårlig.
Du har for lav dose eller du er
på feil thyroxin - vil jeg tippe.
Men helt bra ? neppe ......
Levaxin virker som kroppens eget stoffskiftehormon står det i Levaxinens pakningsvedlegg !!
Noe å tro på ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-12-07, 16:41 #3
Jeg husker jeg ble helt utslitt i flere måneder etter en tur i skogen. Ikke bra å strekke seg for langt.
(de med ME, reagerer også slik. Balderklinikken og Dr. Myhill bruker en mengde forskjellige midler og metoder for hjelpe dem, det står noe på nett på matoghelse.no mener jeg, i et intervju av en lege hos Balderklinikken)(det er ofte en ubalanse med stoffskiftet hos dem med ME har jeg hørt)
-
01-12-07, 22:07 #4
En jeg kjenner har ME og har ikke sjangs på noe av det - noe i det heletatt.
Har ligget rett ut uten å røre seg i over et halvt år iallfall. Pådro seg ørebetennelse av å ligge i senga ...... klarer ikke å gå ut av senga engang.
Begynnte med PowerPluss men det har ikke ført til endringer enda iallfall.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-12-07, 02:40 #5
kanskje det er noe annet i tillegg til stoffskiftet? jeg blir alltid trett av å trene egentlig, men merker jeg blir helt utslitt dersom jeg eks har virus i kroppen. Og det får man jo gjerne oftere med stoffskiftet og nedsatt immunforsvar:/
ville tatt en sjekk hos legen om du brygger på noe?
-
02-12-07, 11:14 #6
Helt utslitt.
Bare en tanke.... du er ikke der at du evnt. må øke dosen din. Det mest "tydelige" med sykdommen vår er jo bl.a. energimangel, og er den kurven nedadgående , skal det mindre til enn en treningsøkt for å gå tom. For mange, mange år siden hadde bilene en liten ekstra tank med bensin som en kunne koble inn hvis hovedtanken var tom. Kanskje du brukte opp "den lille"?!! Jeg ville i første omgang skjekke stoffskiftrprøver.......
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
02-12-07, 20:06 #7
Re: Helt utslitt.
jo, mulig det. øker hver 6. uke, men legen min (thyroideapoliklinikken på aker) mente at jeg ville være på riktig dose sist jeg økte, men jeg føler meg verre enn noen gang. heldigvis sier prøvene det samme. skal ta nye prøver om 12 dager og har legetime uka etter. men jeg tar ikke så store doser, er på 400ug/uka. kanskje jeg trenger enda mer. har nå brukt 1 år på å doble dosen, er kjempesensitiv ...
Opprinnelig skrevet av gunnda
tror jeg i tillegg til stoffskifte blir sliten av mørket på vinteren ... flere som merker det på kroppen?
siste prøver:
tsh - 4.7 (0.2 - 4.2) - helst under 1
fT4 - 13.3 (10.0 - 22.0) - helst ca 18, tror jeg
fT3 - 6.5 (2.3 - 5.7)
takker for alle innspill. kanskje n'Finn har rett i at jeg har feil thyroxin?
-
02-12-07, 21:26 #8
Helt utslitt.
Hei igjen.........
Slik jeg har oppfattet de fleste(både pasienter og leger) vil en sluttdose oftest ligge mellom 100µg-150µg/dag når vi kun går på "Levaxin", så syns en på 400 høres lav ut... Jeg og har tenkt mer og mer på annen tyroxinkilde, men tror det er litt tidlig . Prøvene dine sier jo også at du har for lite "bensin".
Det jeg skjønner mer og mer av, er at vi må tenke i år, hverken uker eller mnd. Selv har jeg ikke følt meg i nærheten av såkalt vedlikeholdsdose etter snart 3 år.
Det tok tid å bygge "Rom"- det gjør dette og,tydeligvis. Håper du får økt dosen din, og at du tåler den!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
02-12-07, 22:05 #9
"kanskje n'Finn har rett i at jeg har feil thyroxin?"
vel, jeg vil helst si det slik da : kanskje n'Finn har rett i at jeg kanskje har feil thyroxin?
Men jeg mener i utgangspunktet at for at en medisin skal virke så må du ta nok av den. Det gjør ikke du, så du kan ikke bedømme Levaxin.
Og det kan jo være Levaxoinens problem - ikke ditt.
Det kan jo være at du mye lettere vill greie å komme opp i en passende dose hvis du brukte Armour.
Og det får du ikke vite før du prøver. Kanskje er det enda verre ?
Det er noen få som melder om at Armour er verre, men de er veldig få.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-12-07, 07:24 #10
gunnda: sant det om dosen. tror jeg skal prøve å øke ennå mer pr uke etter neste blodprøve. kroppen må da tåle mer nå enn da jeg gikk på 175/uka og fastlegen økte med 50% (jeg visste ikke bedre) og jeg gikk på en kjempesmell. skal ikke gjøre den feilen igjen nei ...
det som er så frustrerende er at jeg har fungert kjempegodt på lav dose veldig lenge (2 år), men plutselig for litt over et år siden skjøt tsh i været og jeg ble kjempedårlig. fikk heldigvis skreket meg tilbake til thyroideapoliklinikken og der får jeg god oppfølging.
håper du finner riktig dose snart, slitsomt dette...
Svar med sitat
Bokmerker