Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
-
08-06-12, 21:09 #1
"Undersøkelse" - Forbigående ubehag i område nakke/skulder v/ inntak av alkohol?
Bare en kuriositet, egentlig:
Jeg snublet helt tilfeldig borti temaet da jeg googlet alt mulig rart i går. Inntil da hadde jeg ALDRI hørt om noen andre som opplevde dette;
jeg har i mange, mange år tidvis registrert et merkelig ubehag, en slags tilstramming/mini-krampe i nakke/skuldre/kragebein-området nokså umiddelbart etter inntak av alkohol; i løpet av 1. - 3. drink - og det varer alt fra ca. 5 - 20 minutter.
Jeg har prøvd å forklare dette for andre, men jeg har aldri opplevd at noen har forstått hva jeg snakker om.
I følge google og en haug med kilder er dette visstnok et typisk symptom på Hodgkin's - men jeg regner med at jeg burde ha vært død for lenge siden om jeg skulle ha gått rundt med udiagnostisert Hodgkins' over så lang tid som det er snakk om her?
Er dette noe andre opplever også, selv uten lymfoma?
Noen som vet eller har en teori på hva det skyldes?? =)
-
09-06-12, 08:33 #2
Sv: "Undersøkelse" - Forbigående ubehag i område nakke/skulder v/ inntak av alkohol?
Jeg kan ikke svare på det du spør om. Men det er en kjent sak blant dem som kjenner til symptomer på hypotyreose at det å ikke tåle alkohol særlig godt er temmelig typisk. Selv kunne jeg oppleve meg full etter et halvt til ett glass vin. Det var veldig frustrerende da jeg ikke kjente til sammenhengen. Så om du mistenker at binyrene er svekket og at du ikke er optimalt dosert er det best å holde seg unna alkohol til det endrer seg til det bedre.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Tips om behandling av "frozen shoulder"/frossen skulder
Av Atina i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 1Siste melding: 01-10-15, 22:40 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
undersøkelse om lavkarbo/"ordinær slanking"
Av isa1 i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 2Siste melding: 11-05-07, 10:28
Svar med sitat
Bokmerker