Vet ikke om jeg har lavt stoffskifte, har blitt testet for det, og det er flere i familien som har det, men prøvene er akkurat innen for normalen og jeg vet ikke hva, jeg. Har slitt det siste året med perioder/dager hvor jeg knapt klarer å reise meg fra sittende, blir sliten av å gå korte strekninger, trapper er et mareritt og jeg føler meg elendig. Blodtrykket har gjerne vært på 80-90/45-50, som jo forklarer litt i alle fall. Er ikke alltid svimmel eller noe sånt. Mister balansen når ejg går og særlig om morgenen er jeg helt ute og enkelte dager er jeg redd jeg skal falle ned trappen for jeg er så forferdelig ukoordinert og slapp.
Så kommer jo dager hvor ingenting av dette er et problem og jeg føler meg "normal" (så normal en med bipolar lidelse kan føle seg ;)). Jeg trener styrke 3-4 ganger i uka, er ganske aktiv når jeg har mulighet. Men den muligheten blir stadig mindre og mindre, syns jeg. I tillegg har jeg begynt å få slike dager hvor jeg er ekstremt sulten. Jeg kan spise alt, og blir ikke mett (og ja, det er ordentlig mat, spiser i tillegg ganske lavkarbo så mettende skal den også være... og det er den til vanlig, men ikke disse dagene, spiser fort to-tre ganger større porsjoner enn vanlig :S). Føler det som om det er et hull i magen fordi jeg er så sulten... Har gått opp to kilo siste måned, og jeg er redd for utviklingen, jeg er per nå normalvektig, men det er så mange i familien som sliter med overvekt og jeg vil helst ikke bli en av de.

Jeg har en del blodprøver, men det er bare på en prøve jeg har testet T3 for legen jeg var hos da (er flyttet) mente at det var et så ustabilt (er det et hormon?) at det var ikke vits i å tenke på det. Testen med T3:

T3: 2,7 Normalverdi: 3,5-6,5
T4: 14,7 Normalverdi: 11,0-23,0
TSH: 1,1 Normalverdi: 0,2-4,0
Anti TPO: 46 Normalverdi <100 (Altså ikke lavt stoffskifte?)

De siste prøvene (er fire fem måneder mellom disse)

T3: *Ikke tatt
T4: 13 Normalverdi: 12-22
TSH: 1,2 Normalverdi: 0,27-4,2
Anti TPO: *Ikke tatt

I tillegg har B12 verdiene mine verdt langt over normalen oppe i 1399 (normalverdi 205-702), i snart et år, men på de siste prøvene er den nå rett under normal øvre skikt. Jeg har for lite kjønnshormon og har ikke hatt menstruasjon på 10(snart 11) måneder, og progesteronet mitt er 1 (normalverdi 19-85). Har også i perioder hatt forhøyet prolaktin, men det er gått tilbake nå.

Jeg har store konsentrasjonsproblemer, klarer ikke lese store mengder tekst oftere og oftere, blir sliten i hodet på en måte som gjør at jeg lettere blir deprimert/psykisk dårlig med div.. Jeg kan skille mellom "deprimert-slapp" og denne slappheten jeg får som jeg ikke vet hva kommer av.

Jeg er sliten og lei av å ha det sånn! Er bare 18 og sliter ekstremt med skole, har ligget stabilt på 5'ere men nå klarer jeg ikke følge med i timene eller noen ting som helst fordi jeg glemmer alt jeg leser, leser samme setningen ti ganger og kan enda ikke forstå hva som står der :(

Den nye legen jeg har fått virker veldig åpen de to gangene jeg har vært hos ham, og han vil finne ut hva som feiler meg sier han og er veldig engasjert, men som han selv sa så kan han bare "litt om alt".

Kan jeg ha problemer med stoffskiftet? Eller er prøvene normale og jeg overtenker fordi jeg bare vil ha en løsning...? Skulle så gjerne fått vite hva som var galt.