Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
04-02-12, 08:30 #1
Startet på Armour Thyroid i går...
Har brukt Levaksin og Liothyronin i over 5 år. Har sannsynligvis hatt lavt stoffskifte i 17 år. Det var fantastisk å få begynne på Levaksin og jeg fikk livet mitt tilbake.
Jeg har inntil i går kommet opp i 175 mcg Levaksin og 10 mcg Liothyronin. Føler at jeg ikke er stabil på det og i vinter har jeg hatt snikende og nesten umerkelig flere hyposymptomer. Flisete negler, sårbar, fryser, veldig støl og stiv i kroppen, glemmer ord og jeg har gått opp i kilo.... Fortvilelsen er stor. Jeg har vært sykmeldt i 1 år og har nettopp begynt å jobbe igjen 60%. Det kan jo være derfor jeg er blitt mer "hypo" på kort tid.
Jeg har leste boken til Bente Bakke i jula; stoffskiftesykdom? Veien til et friskere liv. Jeg likte boken og kjente meg igjen. Jeg tok den med til legen som ville kjøpe denne. Fikk frisket opp noen kunnskaper som å ta medisin på fastende hjerte til samme tid hver dag. Flere har erfaring med at bare 25 mcg for lite eller for mye levaksin i uka kan lage krøll.
På den annen side mener jeg at vi med stoffskifteproblematikk ikke blir tatt på alvor. Vi belaster samfunnet med sykefravær. Vi får forringet livskvalitet. Familiene våres blir jo også selvfølgelig berørt når vi fungerer så dårlig. Jeg synes det er merkelig at det ikke er mer fokus på stoffskifteproblematikk og mer forskning på dette feltet slik at det kan hjelpe oss til å bli friske. Det å sette en psykiatrisk diagnose er vel litt for lettvint - JEG FINNER MEG IKKE I DET!!!
Så nå prøver jeg Armour Thyroid for annen gang. Har prøvd dette for 3 år siden men jeg tror jeg brukte for liten dose. Min lege har ikke hatt noen som har prøvd naturlig thyroid før og jeg føler jeg må prøve meg litt frem på egenhånd så derfor er dette forum gull verdt. Legen har brukt Omdals omregning.
2 dager siden: 175 mcg levaksin og 10 mcg liothyronin.
I går tok jeg 60 armour thyroid og 100 mcg levaksin. (følte meg litt varmere enn vanlig ellers ingen forandring)
I dag har jeg tatt 60 armour om morningen + 75 mcg levaksin. Skal ta 30 armour på ettermiddagen. (merker ikke noe forskjell ennå. Kanskje litt varmere enn ellers og mer sirkulasjon i hendene mine)
Jeg er så spent på dette. Håper inderlig at dette er det rette for meg og at jeg skal bli helt frisk! Behandlingsmålet skal jo være at vi skal føle oss helt friske...
Lignende tråder
-
Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 12-12-10, 11:49 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29 -
Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 08-10-06, 21:27

Svar med sitat
Bokmerker