Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
27-12-12, 19:31 #1
Tørre øyne klinikken i Oslo
Jeg husker mitt første besøk hos den øyelegen jeg har brukt siden jeg fikk tørre øyne. Jeg hadde googlet og lest og var full av spørsmål og følte meg godt forberedt. Nå skulle jeg få komme til en spesialist og få hjelp og få svar på alt jeg lurte på etter å ha lest samtaler på forum for dem med tørre øyne.
Jeg spurte ham om fuktkammerbriller. "????"
Jeg spurte ham om tåreplugger."????"
Jeg spurte ham om kompresser. "????"
Jeg spurte ham om nødvendigheten av å vaske øyelokkene. "??????"
Jeg husker ikke om det var under det besøket, eller et senere hvor jeg spurte om Restasis øyedråper. "?????"
Hva fikk jeg? Jo jeg fikk resept på Viscotears og Simplex nattsalve. Det kunne jeg like godt fått av fastlegen.
For halvannen måned siden ble jeg tipset om denne klinikken. Jeg googlet og leste. Og så at det min øyelege hadde gitt meg var så godt som ingenting.
Jeg har hatt første besøk på Tørre øyne klinikken i Oslo
Siden dette er første besøk, vet jeg ikke utfallet videre.
Jeg sitter her nå med tåreplugger. Kanskje kan det hjelpe meg videre til bedre fungerende tåreproduksjon. Disse engangspluggene vil vise det i løpet av de neste ukene. Fungerer det, får jeg plugger som skal sitte resten av livet. Pluggen er som en bitteliten bit tråd. Allerede etter noen timer med pluggene har jeg dryppet øynene mindre enn jeg pleier. Vi får se.
Jeg har fått et medisin- og dråperegime jeg skal følge en stund. Jeg har blitt kartlagt grundig. Jeg har fått stille masse spørsmål og fikk svar. Det var deilig å snakke med et menneske som kunne svare. Jeg skal bruke ca 10 minutter morgen og kveld fremover og legger varme kompresser (nå vet jeg hvorfor, i motsetning til forrige lege!) på øynene og massere øyelokkskanten. Jeg kan ha tørre øyne fordi talgkjertlene langs øvre og nedre øyelokkskant er plugget igjen av talg. Ved å bruke varme kluter og massasje kan fettet komme ut. Han mente at det også er sannsynlig at mine hormonelle problemer kan være årsak til at jeg har tørre øyne. Jeg har fått ekstra jobb med øynene mine etter å ha vært der, men kanskje kan det være verd det.
Jeg anbefaler dere som har tørre øyne å lese sidene til klinikken, det er masse informasjon der.
Intervju med øyelegen som driver klinikken http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.8836624• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Restasis mot tørre øyne, på blå resept
Av Vigdis i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 31-07-15, 14:54 -
Restasis mot tørre øyne, på blå resept
Av Vigdis i forumet HELFO medisinutgifter på blå reseptSvar: 6Siste melding: 18-06-15, 17:40 -
Tørre øyne
Av Vigdis i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 62Siste melding: 13-08-14, 07:16 -
tørre øyne...
Av Lissa i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 22Siste melding: 02-02-11, 21:41

Svar med sitat

Bokmerker