Viser søkeresultater 1 til 10 av 60
Threaded View
-
05-01-12, 14:08 #1
Hvordan argumentere FOR å få medisiner mot stoffskifte..
Hei, jeg er nå på 5 året som veldig dårlig. I løpet av disse fem årene måtte jeg slutte i min stilling som hjelpepleier på ullevål.. jeg har heller ikke kunnet ta meg annet arbeid pga at jeg ikke har energi idet hele tatt!
Jeg må ta remeron for å kunne få sove om natta.. og da sover jeg 12 timer uten å være utvilt når jeg våkner..
Jeg har veldig lite energi og orker kun å lage middag samt noe små husarbeid sysler iløpet av dagen.
Ligger veldig mye på sofaen da jeg er såå sliten at jeg orker ikke stå lenge av gangen heller ikke sitte.. sitter innimellom..
Når kvelden kommer er jeg "støl" i kroppen av å holde legeme oppe..
Orker ikke gå til butikken og handle som ligger tre min unna her.. så jeg er nødt til å handle når jeg blir kjørt..
Jeg burde hatt hjemmehjelp, men jeg har litt stolthet igjen så da får vi heller ha det litt rotete her..
Ved anstrengelse blir jeg satt ut av spill for flere dager.. dvs jeg forlater ikke sofaen annet ennå hente meg mat eller gå på do..
Det kan også gå to dager før jeg orker å dusje..
Så mitt hovedproblem er at jeg er såå sliten såå sliten..
Nå sier han på spesialistsenteret at jeg har D-vitamin mangel.. jeg har forhøyet PTH men har ikke kalsiummangel..
Han sa at stoffskifte prøvene er slettes ikke bra.. nå er det da 4 gangen de viser noe feil.. sist gang var den normal..
MEN jeg har symptomer på at det er noe galt med stoffskifte.. og bare jeg kunne fått 10% mer energi hadde jeg vært glad.. og man skal ikke gå ubehandla.. derfor vil jeg stå på nå for å få disse medisinene for lavt stoffskifte når jeg skal til legen den 25/01-12 de kan ikke bare la meg gå slik som de gjorde sist..
Jeg spurte hva han trodde var årsaken til at jeg var så sliten.. han trodde D-vit var årsaken
den syns jeg var tynn..
Jeg har også lav ferritin, men den er på vei oppover igjen siden jeg har funnet noen jerntabl som jeg ikke blir dårlig av og som er 100mg
Har dere noen råd til hvordan jeg kan gå frem for å få medisiner for lavt stoffskifte??
er takknemmelig for råd :-)
Lignende tråder
-
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
Hvordan virker influensa inn på oss med lavt stoffskifte?
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 07-02-07, 19:10 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hvordan tolke tall??
Av Ellen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 18-06-06, 14:55 -
Hvordan kombinere jobb og stoffskifte??
Av Angel.. i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 05-10-05, 10:58 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat
Bokmerker