Hei!

Jeg er en av de som går til D.S og tar Erfa, Cortef/HC, DHEA, progesteron og testosteron. Ja, mitt hormonsystem og kropp har "krasjet" skikkelig ;)

...Jeg er 25, men fikk kreftbehandling/ cellegift som barn og har derfor fått beskjed om at jeg vil komme tidlig i overgangsalder. Ifølge kreftlegene kan jeg legge på 10 år på min biologiske alder.. altså er jeg 35 og har ikke uendelig mange år å få barn på.

Men så må jo helsen mere på plass først. Men jeg er redd jeg ikke kan slutte på alle disse hormonene. Jeg siterer fra Sharon`s tråd:
"Jeg har fået at vide i Belgien, at jeg ikke må blive gravid, så længe jeg tager: florinef, DHEA, Estradiol og evt. HC - kun Erfa og progesteron er ok."
(Takk for infoen Sharon!! Det er så lite å finne om dette ellers..)
Det eneste jeg har funnet, er at testosteonbehandling vil forstyrre kjønnsutviklingen til fosteret.

Så da virker det som det ligger langt frem, hvis jeg noengang får mulighet til å bli gravid. Jeg er redd jeg alltid vil måtte ta noen av de "forbudte" hormonene...

Noen andre som har tanker?

Forresten har jeg tatt Erfa i to år, HC i et og et halvt. Men binyrene blir ikke bra. Jeg har jobbet fult hele veien og skal endelig, på mandag be om 40% sykmelding. Jeg blir nok ikke bra før jeg jobber mindre. Sukk..