Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
06-07-11, 10:55 #1
jeg begynnte med levaxin i går
venter skeptisk på om det blir noen virkning ;P
neida, jeg skal gi den en fair sjangs.... til resepten er gått ut da vil jeg spøre etter erfa
Men når kan jeg merke noen virkning da?
Står at jeg skal ta en tab daglig på 25 mg...... det er jo som en dråpe i havet....... eller? jeg er ikke akkurat den minste jenta! så jeg tar de to ganger daglig jeg
hvis det sjak være 1,5 mg pr kg så ligger jeg fortsatt laaaaaaaangt under med 50mg om dagen.
Jeg vil føle meg bra nå!!! så synd alt skal ta sånn tid...................jeg vil ha energi!!!! ;P• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
06-07-11, 17:27 #2
Sv: jeg begynnte med levaxin i går
Det kan være lurt å høre på legen og starte forsiktig med 25 mg og heller øke etterhvert. Dette tar uansett tid! Vær tålmodig
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-07-11, 18:40 #3
HEIA TCELINET!

Egentlig er jeg litt enig med Ruth at du skal høre på legen! Men din innstilling liker jeg!!!!
Vi er mange her inne som har stolt på legens "autoritet" for lenge før vi tok saken i egne hender. Men du er allerede der! Et godt utgangspunkt for å bli tilnærmet bra!
Stå på!
-
06-07-11, 18:52 #4
Hei tcelinet
Det tar tid før du vil kjenne virkning. Tror nok du bør kontakte legen hvis du ønsker å øke dosen.
Jeg fikk god oppfølging (i begynnelsen i 2005 hver annen måned på konsultasjon) og slik økte vi dosen gradvis.
Selv brukte jeg ca 9 måneder til dosen ble "korrekt". Da hadde jeg - hele tiden i samarbeid med legen - økt til det dobbelte.
I 2009 spurte legen om å få kombibehandling med Liothyronin. Da først merket jeg at jeg fikk energien tilbake og da merket jeg raskt virkningen.
Lykke til !!Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
06-07-11, 21:57 #5
takk for svar damer

Vet jeg skal være forsiktig og alt det der... og ja jeg er utålmodig etter å bli bedre.., men jeg skal skynde meg langsomt, he, he
Legen min er på ferie og ikke tilbake før i aug
Jeg også vil jo tro, ut i fra logisk tankegang (kommer og går, he, he) at å erstatte t1, t2, t3 og t4 med kun t4 ikke vil gi optimal virkning!!! men jeg skal prøve denne levaxinen slik at jeg i allefall kan be legen om å få noe annet, (for har jeg prøvd og den ikke virker så skulle jeg jo tro det vil bli "lettere" for legen å gi meg noe annet)
takk for at dere gidder å ta dere tid til å være litt bekymret for meg, he, he, det varmer ;)

gru gleder meg til denne ferden jeg nå skal igjennom, gruer meg til alle nedturer, men gleder meg til oppturene, følelsen av å "være normal" og ikke ho derre late og håper virkelig at de riktige medisinene (med tiden) klarer å finne fram ho humørfyldte gla jenta som sprudler av livsglede igjen• Det mest sannsynlig er stoffskifte det er noe i veien med.
• Har fått en ny vår etter oppstartmed ERFA
-
07-07-11, 14:44 #6
Hei tcelinet

Jeg har lært mye av å lese bøker om hypotyreose. Spesielt anbefaler jeg boka "Hypothyroidism type 2: The Epidemic" av Mark Starr. Han forklarer veldig godt hvordan alt henger sammen med thyroidea, og at legen ikke må behandle en blodprøve, men symptomene pasienten har. (boka koster kr 112,- og kan skaffes på www.capris.no)
Jeg fikk selv nedturer med kun Lavaxin, første etter ca 2 år. Min egen opplevelse da var som å falle ned et fjell og ikke makte å komme meg opp igjen.
Jeg ble sykemeldt, for jeg taklet heller ikke stress (jeg er faglærer i forming i grunnskolen), og dessuten ble arbeidet mitt forverret da jeg fikk dobbelt så mange elever å undervise samtidig.
Jeg fikk mer energi på med kombibehandling på Levaxin + Liotyronin det først året, men legen burde ikke satt ned dosen på Levaxin da jeg startet kombibehandlingen.
Erfarne folk her på Sonjas stoffskifteforum mener at Liotyroninen burde komme på toppen.
Ved at levaxindosen var lavere, fikk jeg til slutt så mange tilleggssymptom at jeg ønsket heller å begynne på Thyroid fra Erfa (Canada) enn å øke Levaxindosen.
Det skrev jeg i et brev og sendt til legen før timen jeg hadde fått, så nå har jeg endelig fått resept på Erfa
Lykke til og god bedring !!
(Du kan sikkert komme til legevakten hvis du føler deg like elendig på 25 microgr. Levaxin og snakke med han/henne om å øke dosen slik at du slipper å vente i elendighet til legen din kommer tilbake i august !!)Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Svar med sitat

Bokmerker