Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
08-07-10, 11:49 #1
Underskriftskampanje - skal vi syke ta regningen?
Jeg legger inn denne mailen som jeg fikk fra diabetesforbundet i dag.
De står nå på 9904 underskrifter. Kom igjen, så hjelper vi dem med å nå minst 10.000!Skal syke ta regningen?
En regjeringsoppnevnt arbeidsgruppe har foreslått å fjerne særfradragsordningen for store sykdomsutgifter. Sykdomsgrupper som vil bli særlig hardt rammet dersom forslaget gjennomføres er blant annet personer med diabetes, revmatikere, astmatikere og allergikere, personer med psoriasis, ms-rammede, personer med dårlig tannhelse samt hjerte- og lungesyke. Det reagerer vi svært negativt på! Forsvinner denne fradragsordningen vil det rett og slett bli dyrere å være syk og funksjonshemmet i Norge.
Også funksjonshemmede og kronisk syke har et sterkt ønske om å bidra til samfunnet og fellesskapet, og de av oss som har mulighet til å delta i arbeidslivet betaler derfor gjerne inn skatt til fellesskapet. Dette ønsker vi også å fortsette med. At vi skal straffes økonomisk på grunn av sykdommene våre er det derimot langt vanskeligere å akseptere.
Vår klare oppfordring til finansministeren som nå har forslaget om å avskaffe særfradragsordningen til vurdering, er derfor å legge bort dette usosiale forslaget, som vil bidra til større sosiale forskjeller og mer urettferdighet. Isteden bør det nå grundig vurderes hvordan kompensasjon for store sykdomsutgifter kan gjøres på en bedre og mer rettferdig måte enn i dag.
Sammen med en rekke andre organisasjoner har Diabetesforbundet lansert en underskriftskampanje. Følgende organisasjoner står bak:
Diabetesforbundet
Landsforeningen for Hjerte- og Lungesyke (LHL)
Munn- og halskreftforeningen
Norsk Revmatikerforbund (NRF)
Norsk Lymfødemforening (NLF)
Norsk Thyreoideaforbund (NTF)
Unge Funksjonshemmede
Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon (FFO)
Norges Astma- og Allergiforbund (NAAF)
Multippel Sklerose Forbundet (MS-forbundet)
Selve forslaget om å fjerne særfradraget for store sykdomsutgifter er nå sendt på høring, med høringsfrist 15. august.
Vi oppfordrer deg til å skrive under på kampanjen og spre denne informasjon til venner og kjente. Vi må stå sammen for å vise at vi er uenige!
Du kan signere her: http://www.underskrift.no/underskrif...?Kampanje=2900
Med vennlig hilsen
Bjørnar Allgot
generalsekretær
Tlf: 901 77 631
Tlf: 23 05 18 00
www.diabetes.no
Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
08-07-10, 15:50 #2
Sv: Underskriftskampanje - skal vi syke ta regningen?
Så bra at du linker til slikt S.M. !
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-07-10, 17:19 #3
Du godeste

Som om, det ikke er dyrt nok i forvejen at have en kronisk sygdom.
Håber ikke, det går igennem. Hvad tænker folkene bag den slags dog på
-
08-07-10, 18:20 #4
Som det tilfeldigvis står i annonsen over kampanjen nå: Dette er sinnssykt!
Ja, det er det.
Dette vil gå utover alle som er syke over lengre tidsrom. Medisiner og medisinsk utstyr er dyrt, transport til fra lege/sykehus er dyrt, legebesøk er dyrt i alle fall inntil man når egenandelstaket, som jo også løfter seg hvert eneste år. Er det noe man har mindre av som syk er det inntekt. Er det noe man virkelig trenger som syk, så er det inntekt. Det koster jo ikke noe mindre å leve for oss som er syke, boutgiftene er de samme som om vi hadde vært friske, utgiftene til mat og klær er de samme - ja, for noen er de dog høyere enn vanlig pga spesialmat eller spesialtilpassede klær/sko etc.
Det er allerede mange som ikke har råd til å kjøpe nødvendige medisiner, eller som tar halv dose for å spare fordi de ikke har råd. Og så skal de miste retten til særfradrag attpå?
NEI!
Sånn går det rett og slett ikke an å behandle mennesker! De aller fleste av oss har ingen skyld selv for at vi er syke, og jeg tror nok pinadø at 100% av oss heller ville foretrukket å være friske, dersom vi hadde valget. Men det har vi ikke.
La kampanjen bli kjent og la oss fylle hele serveren deres med underskrifter!Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
08-07-10, 22:29 #5
Sindssygt og uretfærdigt. Samt i sidste ende ingen god forretning for samfundet, fordi mange så nok vil blive udelukket fra at arbejde - når de ikke får råd til at købe de tilskud, de skal bruge.
Men sig mig, sjef, skriver dagbladene i Norge ikke en masse om det her?
Nielsigne
-
09-07-10, 14:03 #6
Jepp
jeg har signert!
Først blir vi (i regi av de som styrer/Staten) syke av fluor, klor, amalgam (kvikksølv) + flere.
Og alt vi får kjøpe er hvitt sukker (stevia er forbudt som næringsmiddel).
Kosttilskudd som f.eks Rød gjæret ris og MSM blir forbudt (relanseres så i syntetiske legemidler: dyrt og dårlig)
Kosttilskudd har de norske myndighetene satt lave grenseverdier for (lite virkestoffer).
Medisinene som skrives ut er fortrinnsvis syntetiske - legemiddelindustrien bestemmer hva vi skal putte i oss:
legene er deres løpegutter;
FOR en sirkel. Håper noen forstår hva jeg mener her
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Nyttige hansker til syke hender??
Av lady90 i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 24-05-10, 17:06 -
Genmodifisert mat - årsak til at vi er syke?
Av Måken i forumet Genmodifisert mat (GMO)Svar: 3Siste melding: 28-04-10, 13:30 -
Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 12-03-08, 13:26 -
Jeg skal på skole
Av skaye i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 10-03-07, 11:39 -
En mnd på 100 mikrogram Levaxin, og merker ingen bedring
Av mona? i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 22-05-05, 17:24

Svar med sitat

Bokmerker