Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
02-03-11, 13:09 #1
Dårligere effekt af Euthyrox?? Min T4 falder...
Hej.
Jeg startede på eltroxin og fik det i et års tid, men kom over på Euthyrox fordi det var hvad mit apotek lige havde hjemme dag jeg hentede medicinen.
Fortsatte med Euthyrox på samme dosis som jeg hele tiden havde taget, men efter noget tid begyndte jeg at føle mig som før jeg startede på medicinen. Træt, trist osv. Jeg gik derfor til lægen og fik taget blodprøver. Jeg har netop fået svar og min T4 er faldet fra 16,6 - 12,3 inden for få måneder. Faktisk er T4 tilbage på samme niveau som før jeg fik medicin. Min TSH ligger på 0,6.
Kan der være andre årsager til at min T4 falder eller er det virkelig Euthyroxen?
Det skal lige siges at min TSH aldrig har været for høj, men jeg havde en masse symptomer på for lavt stofskifte og fik taget prøversom viste at min T3 og T4 var helt nede i det laveste og lidt under referanceområdet.
Det hjalp mig meget at komme på medicin
-
02-03-11, 13:26 #2
Sv: Dårligere effekt af Euthyrox?? Min T4 falder...
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
02-03-11, 13:35 #3
Sammenligner man Euthyrox med Ny Eltroxin, skal nogle have mere og andre mindre. Det har en endokrinolog fortalt mig, og jeg har fået det bekræftet af et par bekendte, der skal have mindre, mens fx jeg skulle have mere. (At jeg så holdt op med Euthyrox fordi jeg trods 'fine' blodprøver havde forskellige ulidelige symptomer som fx konstant dårlig mave og ditto humør, det er en anden historie.)
Nielsigne
Sist endret av Nielsigne; 02-03-11 kl 14:08
-
02-03-11, 15:52 #4
-
02-03-11, 16:12 #5
Vores norske Mod har nok blandet sig i den tro, at alle danske stofskiftesyge kendte til forskellen mellem "gammel" Eltroxin og "ny" Eltroxin, i tilfælde af at du ville tilbage til Eltroxin. Nielsigne er vist også et forhenværende "offer" for den "ny" Eltroxin" (så vidt vi husker).
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
02-03-11, 16:28 #6
Jeg synes ikke jeg har oplevet bivirkninger af Eltroxin
-
02-03-11, 20:50 #7
Så skift da endelig Euthyroxen ud

Det er da bare super at kunne bruge det, der er nemmest at få fat i, med tilskud og uden dramaet ved at skulle ud og skaffe noget andet for at få snuden oven vande!
Lignende tråder
-
Blir bare dårligere av medisin :(
Av b-e-a i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 10-10-07, 13:57 -
dårligere prøveresultater men god form??
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-02-07, 20:39 -
Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?
Av Linn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 08-10-06, 14:38 -
Dårligere immunsystem ved hypothyreose?
Av cathrin i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 32Siste melding: 03-08-06, 18:52 -
Dårligere form....igjen
Av ella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 07-10-05, 14:24
Svar med sitat

Bokmerker