Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
21-02-11, 20:54 #1
Kanskje lavt stoffskifte?
Heisann!
Ja da har jeg tatt skrittet og registrert meg her. Men først har jeg kranglet med legen noen måneder. Tror at jeg kan ha noe lavt stoffskifte, men legen tror det ikke, Ser bare på blodprøvene, og sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin... og uten å gi noe mer info om bruken...! Men jeg er heldigvis i stand til å finne ut en del selv. Men jeg skal jo ikke tilbake før om 3 måneder, og jeg vet jo ikke så mye om hvordan jeg skal finne ut om dosen er riktig eller må justeres.
Mine prøver viste Anti-TPO 28, referanseverdi < 100
FT4 13,8, referanse 11,0 - 23,0
TSH 1,0, referanse 0,20 - 4,0
Ser dette ok ut for dere med erfaring, eller bør jeg gå videre på dette? jeg har også 2 andre i familien som går på Levaxin, men som ikke hadde så mye utslag på blodprøver. Har også høyt kolesterol, uten noen annen god forklaring på det.
Ellers fryser jeg alltid på hender og føtter, sover med sokker om natta. Ser jo at dette kan ha andre årsaker og, men har tenkt at det er verdt å prøve Levaxin for å se om det kna hjelpe. Men jeg må veel justere dosen noe før det e.v.t. gir virkning. Går på 50 mikrogram nå. Hører med til historien at jeg ser meg om etter annen lege..For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
21-02-11, 21:54 #2
Sv: Kanskje lavt stoffskifte?
Det er vanskelig når man føler at legen har overlatt pasienten til seg selv. Det eneste som fungerer når du ikke har lege eller blodprøver til å veilede deg er å lytte til kroppen. Ha en liten doseøkning på 12,5 mcg ca hver 4-6 uke. Mål hvilepuls og kroppstemperatur rektalt når du våkner om morgenen. Dette vil være med på å veilede deg. Før symptomdagbok. Da er det lettere å registrere endringer.
-
22-02-11, 14:30 #3
Sv: Kanskje lavt stoffskifte?
Takk skal du ha, Blondie!
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Litt mye Erfa Thyroid kanskje?!
Av Pusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 09-07-15, 22:42 -
Kanskje har jeg ME?
Av HildeM i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 80Siste melding: 18-04-12, 13:18 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Funnet kul - kanskje opereres!
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 16-04-09, 12:41 -
Min kjæreste har kanskje høyt stoffskifte
Av chino i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 12-09-08, 01:58
Svar med sitat
Bokmerker