Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
12-01-11, 20:07 #1
Ta Levaxin før blodprøve for å få sjekket binyrene?
Jeg skal på sykehuset og ta blodprøve i for å få sjekket binyrene. Skal møte fastende, men skal jeg eller skal jeg ikke ta Levaxin før dette? Det er jo ikke stoffskifteprøver, men påvirker Levaxin noe annet her også? Mener jeg leste noe inni en tråd tidligere om at det påvirker, men jeg husker jo ikke hva det var.

Jeg skal også ha en injeksjon. Noen som vet hva det er?
-
12-01-11, 21:28 #2
Sv: Ta Levaxin før blodprøve?
Hej Qa

Hvis det var mig, ville jeg møde op også medicinfastende for en sikkerhedsskyld. Du kan jo have din Levaxin-pille med, og hvis det er OK - kan du jo altid sluge den på hospitalet.
Du skal nok have en "provokations-test" for at se om binyrerne fungerer. Det hedder Synachtentesten. Du kan læse om det i tråden ACTH-test for binyrebarkinsufficiens.
Denne test vil ikke påvise binyrernes funktionsevne i forhold til døgnvariation, kun at binyrerne "virker". Problemet er bare, at binyrernes funktion skal være reduceret med hele 90%, før det kan ses i Synachtentesten, mans "almindelig" binyretræthed, mild eller moderat vil ikke kunne påvises ved denne test. Det kan kun spytprøverne 4 gange i tidsrummet kl. 7-8 til 23-24.
Ha´en god tur til hospitalet.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
12-01-11, 22:34 #3
Sv: Ta Levaxin før blodprøve?
Tusen takk for svar!
Hadde i utgangspunktet tenkt uten medisiner for sikkerhetsskyld, så det er godt at andre tenker det samme.
Er også kjempe glad for at du fortalte meg om hva den testen går ut på, og hvor mye redusert den må være før den har effekt.
Har jo lest her inne før om hvor viktig det er å måle døgnvariasjon, så jeg hadde tenkt å spørre om det. Det du forteller om den testen de skal ta viser jo ende mer hvor viktig det er at jeg stiller skikkelig spørsmål.
Jeg håper jo at de ikke finner noe, men håper jo likevel at de finner noe. Tenk om det fantes noe som man kunne gjøre noe med så man ble litt bedre. Er jo lov å drømme.
Man har jo god tid til det, all den tida man bruker på sofaen.
Lignende tråder
-
Blodprøve
Av may g i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 15-02-10, 16:11 -
Blodprøve
Av Vilja i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 20-11-09, 09:40 -
Spørsmålet til bladet Thyra om Levaxin og binyrene
Av pusur i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 05-10-09, 17:52 -
Hvis man tar levaxin før blodprøve, hvordan vil det slå ut?
Av gretal i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-02-08, 21:19
Svar med sitat

Bokmerker