Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
01-05-07, 08:14 #1
jeg har noe ekkelt i halsen... æsj
har en stund gått og kjent på en sånn betennelse følelse, og smak i halsen...
og i dag når jeg stod opp kom det opp masse størkna grønne klumper og litt friskt blod.
det var skikkelig motbydelig.
begynner å få litt panikk, hva er det som skjer med meg?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
01-05-07, 11:22 #2
Det kan sagtens være ganske almindelige "mandelpropper", der dannes i mandlernes hulrum og bliver til de små hvid/gule/grå.... klumper, man en gang imellem hoster op. De lugter og "smager" ikke særligt godt, og kan faktisk mærkes som om man havde en betændelse i halsen.
Hvis du hele tiden "rommer" dig i halsen eller prøver ihærdigt at hoste op det der "sidder og generer", kan du sagtens komme til at slide på overfladen af halsens/svælgets slimhinde, så der kommer blodspor op.... uden at det er farligt.
Disse mandelpropper, hvis de "vokser" sig (for) store til at komme selv op med hoste (f.eks.) skylles som regel ud af en øre-/næse-/halslæge. Det er fortrinsvis yngre mennesker, der danner disse mandelpropper, men ældre damer som jeg - kan altså også opleve dem af og til.
Hvis problemet er intens, generende og ofte tilbagevendende - kan man få tilbudt at få fjernet sine mandler.
Jeg kan selvfølgelig ikke vide med sikkerhed om dine "grønne klumper" ER mandelpropper (selv om din beskrivelse passer 100%), og derfor, hvis du fortsat er urolig burde du nok kontakte en læge alligevel, om ikke andet så for at få bekræftet at alt er i orden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-05-07, 17:41 #3
Kan også høres ut som irriterte bronkier. Men blod er vel ikke så vanlig i den tilstanden, men grønne tørre klumrer som kommer opp er helt vanlig. Om det kommer blod så ville jeg tatt meg en tur til lege med det. Det er jo ikke godt å si hva det der er. Men det kan som Anisa sier være at de tørre flakene har irritert slimhinnene så de blør.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
01-05-07, 18:08 #4
Jeg har hatt problemer med nese og hals i flere år, lenge før jeg tenkte på stoffskifte. Har hovne slimhinner i nesa, og får lett noe som betegnes som "bak-snue", dvs. slim renner ned fra nesehulen til halsen i bakkant. Nytter ikke å harke og hoste, men det hjelper litt med saltvannsspray og snuse inn dampen fra en varm kopp te.
Slimet kan være hvitt flytende, eller gul-grønt betent med vond lukt. Kjenner lukta før jeg ser det i halsen.
Samtidig har jeg denne varme, isende følelsen både i og utenpå halsen, og oppover i ansiktet, varmen står ut av ørene og øynene, liksom, og øynene renner lett. Føler også et svakt press på halsen.
Jeg bruker rhinocort nesespray som jeg får på blå-resept av en øre-nese-hals lege, det hjelper litt på nese-tettheten. Skulle helst unngå å bruke vanlig reseptfri nesespray, pga overfølsomhet, men må ty til den av og til også, for jeg klarer ikke å sove med tett nese. Sover veldig dårlig som jeg gjør, og orker ikke den ekstra belastningen. Jeg spurte øre-nese-hals legen en gang hvorfor det står på de reseptfrie nesesprayene at de skal brukes med forsiktighet ved sykdommer i skjoldbruskkjertelen, men han visste ikke hvorfor det.
-
23-10-10, 13:33 #5
Sv: jeg har noe ekkelt i halsen... æsj
Jeg hadde stadig mandelpropper før - har ikke sett (eller luktet!!!) dem på noen år -
Heldigvis - de er kjempeekle,
mine var hvite, da..Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Kul i halsen
Av Buffy i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 0Siste melding: 07-12-07, 16:48 -
Halsen
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 27Siste melding: 13-03-07, 21:44 -
smerter i halsen
Av lailabye i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 2Siste melding: 05-12-06, 17:33
Svar med sitat
Bokmerker