Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
21-11-10, 23:16 #1
nyskjerrig spørsmål ang. vekt
har noe jeg lurer på og jeg bare spør ivei

vet det er vanlig for folk med stoffskifteproblem å kanskje legge på seg, og vanskelig for å ta av vekt. jeg har egentlig alltid hatt det litt motsatt. gjør jeg ingenting holder vekta seg stabil, men i aktive perioder mister jeg kg med en gang. hvor normalt er det egentlig?
har også mistet formen totalt siste ukene, musklene er svake og jeg blir andpusten og får melkesyre av ting jeg kunne gjøre dagen lang før, hvorfor?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
22-11-10, 07:24 #2
Sv: nyskjerrig spørsmål ang. vekt
Tror det kan gå begge veier med vekta, les om symptomer, så vil du se at det er ofte motsetningespar innen dette. Diare eller forstopplese. Vekttap eller vektøkning osv. Men det det legges merke til er vel at mange med hypotyreose er overvektige. Men om det er flere med overvekt, vet jeg ikke. Jeg er normalvektig.
Mistet formen. Kanskje du trenger å øke medisinene? Noen trenger høyere dose på vinteren• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-11-10, 07:54 #3
De vanlige forbindelsene er vel
Høyt stoffskifte - > lett for å tape vekt
Lavt stoffskifte -> lett for å gå opp i vekt
Sammenhengen er langt fra 100%. Men det er en "tendens til sammenheng"...
Og så kan jeg legge til:
Ved et godt behandlet stoffskifte reduseres disse sammenhengene...Sist endret av smgj; 22-11-10 kl 09:50
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-01-11, 20:37 #4
Hei, jeg prøver å finne noe om vekt her på sidene, og vil bare stille et par spørsmål.
Har dessverre blitt tyngre, sånn smått om senn, gjennom flere år. Mener jo at jeg har hatt symptomer på lavt stoffskifte i over 20 år, men ble ordentlig syk for 4-5 år siden. Siden da har også vekta økt raskere (drøyt 20 kg for mye nå!).
Men: så kommer det jeg nå har opplevd de siste ukene - jeg har begynt å GÅ NED i vekt. Til og med i juleuka gikk jeg ned en kilo, til tross for tyngre middager enn vanlig, noen konfektbiter for mye, litt moltekrem +++! Da er det jeg lurer: Hva betyr nå dette? For ingenting har påvirket kiloene før, uansett hva jeg prøvde.
Om jeg ikke har fått en alvorlig sykdom som eventuelt påvirker vekta, så kan jeg bare se en mulig forklaring: Jeg har gått noe ned på Levaxindosen (fordi jeg har funnet ut at kroppen min ikke tåler den så godt), og jeg har doblet Lio fra 5 mcg til 10 mcg. Dette er den eneste forandringen jeg har gjort på førjulsvinteren.
Så da er spørsmålet til noen kloke hoder her, eller noen som har erfaring: Kan økning av Liothyronin påvirke vekten, slik at den går ned? Jeg har jo et håp om at det er tilfelle, at forbrenningen øker ved mer T3. Men jeg vet ikke. Noen andre som vet?
-
07-01-11, 21:25 #5
Du har rett. T3 - når det er for lite - vil gjøre det vanskelig å tape vekt. Nok t3 gjør det mulig. Det er av denne grunn at en del kroppsbyggere misbruker t3.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-01-11, 00:00 #6
Jamen - mitt fT3-nivå har ikke vært så ille. Har ligget sånn midt på treet, på rundt 4. Var et stykke ned på 3-tallet en stund, men hadde tatt seg opp igjen til 4 i høst (mens fT4 hadde gått ned tross doseøkning).
Men kanskje det er slik at min kropp vil ha et fT3 høyere opp før den begynner å gi slipp på fettet? Skjønt, det er jo ikke noe stort inntak i forhold til det mange andre tar. Men jeg er noe følsom, og tåler ikke mye før jeg begynner å skjelve og føle ubehag. Så jeg tenker det holder med 10 mcg pr dag.
-
08-01-11, 00:38 #7
Jeg har stort sett i min tid med hypothyreose, bortsett fra de første årene, ligget på over 6 i FT3 og vekten har vært stabil siden vektnedgang for mange år siden. På forrige måling var min FT3 sunket til 3.5. FT4 nogenlunde den samme og guess what, jeg har lagt på meg 3 kilo på et par mnd, så det er godt mulig FT3 spiller en viktig rolle i forhold til vekt.
-
08-01-11, 07:01 #8
Rufus skriver om vekt og gurkemeie her i innlegg #539
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hei! Ny og spørsmål ang høyt stoffskifte og vekt
Av Miss B i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 26-10-09, 12:45 -
Ny medlem som er nyskjerrig
Av rebecca i forumet Lavt stoffskifteSvar: 55Siste melding: 01-05-08, 22:42 -
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 11:14 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39 -
Spørsmål om vekt i forbindelse med hypotyreose.
Av j24 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 05-07-06, 21:54
Svar med sitat
Bokmerker