Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
25-08-06, 18:37 #1
Lavt stoffskifte etter fødsel
Hei igjen.
Etter 7 år med lavt stoffskifte, har jeg det siste halve året (etter siste fødsel) ikke følt meg spesielt bra. Klaget til legen alledre ved 6 ukers kontroll, men prøvene viste da en TSH på 1,8 og i følge min lege var dette godt innenfor.
For å gå litt tilbake: Jeg har altså hatt lavt stoffskifte i 7 år. I forbindelse med mitt siste svangerskap ble dosen av Levaxsin nedjustert. Dette fungerte greit i svangerskapet og jeg fikk en frisk flott gutt 10. januar! :P Siden TSH verdien ved 6 ukers kontrollen var ok, ville derfor ikke min lege justere opp igjen medisineringen.
Nå etter et drøyt halvt år orket jeg ikke lenger, og tok i forrige uke nye prøver. Disse viste en TSH på 72! Jeg ble SAMME DAG innkalt til legen, som snakket med en spesialist på sykehuset, og disse ble enige om at jeg skulle øke dosen og sendes til ultralyd. Jeg har også tatt nye prøver for å sjekke at resultatet var korrekt.
Er det "vanlig" med så høy TSH? Legen lurte på om jeg hadde sluttet å ta Levaxsin eller hadde glemt det, noe som ikke er tilfelle, da jeg merker godt hvis jeg skulle glemme EN dag.
Noen som har hatt slike problemer etter fødsel, eller har noe annet fornuftig å tilføre?
Line, Nøtterøy
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46 -
Lavt stoffskifte?
Av Tiril30 i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 24-06-06, 20:54

Svar med sitat
Bokmerker