Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Stoffskiftet og bihulene
Hybrid View
-
04-11-09, 09:00 #1
Stoffskiftet og bihulene
Er det noen sammenheng mellom bihule problemer og stoffskiftet/hashimotos?
Det siste året har jeg vært plaget med tilbakevendende bihulebetennelser...
Med en gang jeg er det minste snørrete (i mangel på trivligere ord) så får jeg smerter i bihulene og vondt i hodet. Dette er veldig slitsomt.
Og siden jeg er allergisk mot penicillin og ikke heller tåler den eneste erstattningen de har (erymax tror jeg den heter) så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med det. Er det noen som vet om dette hører sammen på noe vis?Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
04-11-09, 10:42 #2
Sv: Stoffskiftet og bihulene
Hei Carro

Jeg vet ikke om det hører sammen med stoffskiftet, men jeg vet at det kan henge sammen med tennene. Jeg kjenner en som hadde bihulebetennelser gang på gang og da han trekte en tann var de plutselig borte. På samme tid forsvant også problemer med en annen tann (i forbindelse med den hadde det dannet seg verk og slik guffe). Alt dette forsvant altså da denne jekselen ble trukket.
Så det lønner seg i alle fall å sjekke at det ikke er noe galt med tennene.
-
04-11-09, 13:25 #3
Enig med Lisbeth.

Man kan have rodbehandlede tænder, uden eller under en bro eller krone, hvor der ved rødderne kan udvikles en form for kronisk infektion, der afgiver toksiner eller som bakterierne kan komme fra og videre i ansigtet. Jeg havde ikke problemer med bihuller, men hos mig var det hele højre side af ansigtet, hvor ansigtsnerven blev påvirket nærmest så man kunne indstille kalenderen efter udbruddene - hver 21. dag. Det stod på i årevis. Hele højre del af ansigtet smertede fra kæben, kinden og op mod øret og øjet, hvor huden var overfølsom over for berøring og inde i ansigtet var smerterne inkl. øresmerter. Jeg havde også let feber i de 4-5 dage det har taget inden kroppen har bekæmpet infektionen.... lige til næste gang.
Først efter at jeg fik behandlet den syge tandrod, ved operation fra siden, under den bro tanden holder fast på - forsvandt alle problemer og tilbagefald. Men det er kun takket være en ny tandlæge at jeg kom fri af det, idet det var ham som faktisk fandt ud af hvad problemet var da jeg var nødt til at aflyse et besøg pga. tilbagefaldet. Næste gang har han taget et røntgenbillede og jeg fik en henvisning til en tandkirurg.
Det er i hvert fald værd, at få kontrolleret nøje, om der ikke skulle være anden grund til de gentagne betændelser i bihullerne end en forringet modstandskraft over for (ny) smitte.
God bedring Carro
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
05-11-09, 20:38 #4
Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng, men har du forsøkt neti pot (nesehorn med saltvannsoppløsning) for å forebygge? Kan være verdt et forsøk. Jeg leste også på nettet at det å holde seg for ene neseboret og trekke hardt inn for så å bytte har effekt på trykket og vil føre til at ting løsner oppi der. Gjøres flere ganger daglig. Noen sier også at hvitløk kan hjelpe (kjerringråd). En hvitløksbåt i tette nesebor. Dette er i hvertfall ting du kan forsøke for å få bukt med dette.
-
19-03-10, 10:30 #5
Etter 5 omganger med bihulebetennelse dette året - og en vondt i en tann, var jeg igår hos tannlegen- bude vært der for minst 3 år siden og sjekket denne tanden

Det viste seg at bak den vonde tannen - inne i tannkjøttet - lå det en visdomstann og dyttet på jekselen.
Denne måtte skjæres ut og trekkes igår. Det er mildt sagt forferdelig vondt. Jeg ser fortsatt ut som en melon i ansiktet, veldig hoven.
Men i bakgrunn av svarene jeg også har fått her, så er det nok sannsynlig at bihulebetennelsene kanskje hadde med denne å gjøre. Den visdomstannen var nemlig veldig betent. Har også vært mye plaget med migrene og det er vel ikke umulig at det også hadde med dette å gjøre. Så takk for alle innspill!
Og moralen er, gå til tannlegen med en gang du får problemer med en tann - ikke vent i årevis til det er betent og du har fått masse andre problemer av det.
Nå håper jeg bare disse smertene blir bedre over helgen og at hevelsen begynner å gå ned
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
19-03-10, 10:31 #6
Jeg læste fornylig (flere kilder) om at en udelukkelse af almindelige mælkeprodukter fra kosten, har medført ophør af hyppigt tilbagevendende bihulebetændelser hos børn. Samme, dog noget ringere effekt havde en kraftig begrænsning af mælkeprodukter i (børne)kosten, såfremt det reducerede indtag af mælkeprodukter blev begrænset til fuldfede og ikke homogeniserede mælkevarer.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-03-10, 16:39 #7
Å, stakkar deg, Carro! Sånne tannhistorier er smertefulle! Men nå er det gjort, ondet er bokstavelig tatt ved roten. Så blir det spennende å se om bihulebetennelsene og hodepinen forsvinner! Varm klem til deg
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Blod fra bihulene
Av anitab i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 16-04-08, 22:35 -
Øker SINK stoffskiftet?
Av RIGG i forumet Sink - ZinkSvar: 2Siste melding: 26-03-08, 16:40 -
Det var ikke stoffskiftet
Av sportyBoy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 116Siste melding: 13-10-05, 10:17

Svar med sitat

Bokmerker