Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
13-07-10, 12:01 #1
Ny aktiv deltaker på forumet!
Jeg er ny her, men erfaren med sykdommen. Må først og fremst si takk til Sjefen for mot, initiativ og ærlighet, og TAKK!!! til alle flotte mennesker som tar seg tid til å dele frustrasjon og glede her. Har akkurat fått meg en smell og vet at sommeren vil bli utfordrende pga. forverring, men takket være informasjon her har jeg kommet meg lysår videre. Jeg tar min egen helse alvorlig, og jeg nekter å innfinne meg med at endel leger er trangsynte.
Sammen er vi sterke! Girlpower! Med nødvendig innslag av allright´e samboere/ektemenn og medpasienter
Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992...
Cat71s dagbok
-
13-07-10, 13:18 #2
Sv: Ny aktiv deltaker på forumet!
Velkommen, Cat

Ut fra det du skriver i en annen tråd skjønner jeg at du har kjempet, og lært masse. Du er nok en tøff mamma, ja! Jeg har null erfaring med anoreksi eller bulemi, men det høres ut som om du har slitt. Fantastisk at du har kommet deg videre!
Får du bra nok medisinering for stoffskiftet ditt?• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-07-10, 14:26 #3
Hei Vigdis,
Koselig å "se" noen her på forumet selv om det er ferietid.
Ønsker deg en fin sommer!
Nei, jeg er under-/feilmedisinert og relativt dårlig fulgt opp. Litt av feilen må jeg ta selv også, for jeg har følt meg "ok" i 2-3 år.
Jeg har kastet meg over arbeidsoppgaver, ny jobb og familieliv - og glemt meg selv/sykdommen på veien...
Familien har hatt motgang (annen sykdom), så jeg har forsøkt å være "sterk" (les: stressa), men spist pillene mine.
Symptom-messig er jeg nesten like ille som 2005, men fysisk og psykisk er jeg mer robust nå enn da. Levaxin virker til en viss grad, men IKKE som depot-tablett. Har en kortvarig effekt (8 t). Ny symptomer er muskel- og leddsmerter, markant tungpustethet og noe psykisk ustabilitet (som ´05). Idag vet jeg jo også mye mer enn i 2005, midt i ammetåka...
Tror jeg trenger toveis oppfølging:
1) Skikkelig diagnostisk blodprøvetaking, ikke bare FT4 og TSH
2) Fysioterapi + rett dose - kanskje Liotyronin i tillegg (ERFA/Armour?)
Er nå på 2 x 100 mcg. Startet på 1 x 50 mcg i 2005, så litt oppjustering har jeg da fått. Nå har jeg gått rett på fastlegen min og forlangt rekvisisjon til tyroideapoliklinikken på Aker og fulle blodprøveanalyser. Han ble sur
Tøff tobarnsmams! Hypo 2005 (postpartum) Levaxin ineffektiv. Symptomer siden 1992...
Cat71s dagbok
-
13-07-10, 14:42 #4
Velkommen hit!

Men "girlpower"? Du, dette er jo IKKE bare en kvinnesykdom!
-
13-07-10, 14:51 #5
Hei Helgemann!
Takk for melding. Helt enig; girl- OG boyspower!. Mener virkelig at sammen er vi sterke. Uten mannen min hadde de siste 10-12 årene
vært meeeget kjipe - og jeg hadde aldri møtt de flotte barna våre
Selvfølgelig skulle jeg ha skrevet:
Sammen er vi sterke! Girlpower! Med nødvendig innslag av allright´e samboere/ektemenn og FLOTTE mannlige medpasienter
- Legen min, som ga meg primærdiagnosen er også en flott mann
- Han får applaus for det - men et spark bak for treig oppfølging
- Selv kjenner jeg bare en mann med postoperativ hypo - blir bra å møte fler!!!
Det som er flott med dette konstruktive forumet er at vi leter etter løsninger, sammen, og at vi ikke synker ned i selvmedlidenhet.
Det ER lov å ta møkka-dager, både for store jenter & gutter, men så tar vi fatt igjen
Cat71s dagbok
-
13-07-10, 15:03 #6
-
14-07-10, 08:38 #7
Wow! Teknikteamet er så kjappe, hyggelige og dyktige! Så heldige vi er på forumet som har en positiv og god tenkno-gjeng som passer på oss og sidene
Cat71s dagbok
-
14-07-10, 08:55 #8
At Levaxinen hadde korttideffekt var noe jeg også slet med. Du har sannsynligvis problemer med konvertering fra T4 til T3. Som jeg hadde. Og få leger kjenner til dette konverteringsproblemet, de leser blodprøver og plasserer ofte symptomene psykisk i stedet. Fordi de tror at levaxinen gir full effekt. Jeg fikk et nytt liv med Thyroid, da ble plutselig dagene lengre og kreftene større! Det gjorde noe med meg rent psykisk også, jeg har det kjempebra nå.
Så om du klarer å overbevise legen din om å gi deg thyroid, virker det som om det er den som fungerer best for de fleste. Les på Erfas hjemmeside, se pilleboks på forsiden av forummet, og ta med til legen• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
14-07-10, 09:39 #9
Hei Cat71!
Velkommen hit!
Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver om ikke helt fullgod effekt av levaxinen. Også jeg følte meg "ok" i mange år, men nå har jeg mange symptomer som jeg nå skjønner kan relateres til hypotyreosen. Knærne har blitt vonde i år, og jeg har i flere år nå vært tungpusten, dvs; jeg puster så anstrengt og ujevnt.
Selv om legen din ble sur, fikk du henvisning? Er i så fall veldig spent på hva du synes om klinikken.
Jeg fikk også hypoen postoperativt, selv om tendensen nok har vært der før. Min daværende lege var veldig raskt ute med å gi meg levaxin, hvilket jeg var veldig takknemlig for, siden effekten kom raskt og bra. Men så har det kun blitt overlatt til blodprøver, før jeg har fått noe bedre respons nå i det siste.
Veldig bra at vi har dette forumet!
-
14-07-10, 10:02 #10
Hei Tanina.
NEI, jeg har ikke henvisningen i hånda, enda...
Han trodde ikke de kunne hjelpe meg, der
Så måtte han jo utrede meg mer - for å henvise meg ditt...
Uffda, måtte han utrede meg mer. Og ta mer prøver. Så leit, lissom?
Og/eller at jeg skulle bli skuffet på grunn av for store forhåpning.
Det er også tull, for HVIS alt er psykisk - klart jeg blir skuffet - men jeg har
en grunndiagnose, og jeg kjenner kroppen min. Jeg har somatiske symptomer, for crying out loud. Jeg vil jo ikke være så daff!
Jeg må rett og slett si at jeg ble forbannet på grunn av de meldingene, men der og da var jeg litt for "nede" til å ta igjen på direkten. Hva fikk jeg:
- Utvidede blodprøver, men IKKE det Aker anbefaler;
http://www.aus.no/modules/module_123...2&C=368&I=7626 Knurr! Dobbeltknurr! Jeg får ikke til å legge inn lenke...
- Hva skal jeg skaffe meg? De blodprøvesvarene i linken over!
- Hvordan få tatt rett blodprøver? 4m-klinikken evt. Volvat...
Det Vigdis skriver er nok riktig. Kroppen min utnytter ikke Levaxin optimalt, og det har jeg hevdet siden 2006... Jeg trenger (kanskje???) hjelp til å få kroppen til å lage T3, og da trenger jeg andre medisiner.
Klart jeg skal skrive om mitt besøk på Aker! Når det skjer...
Cat71s dagbok
Lignende tråder
-
Tittei :) jeg er ny på forumet
Av Dollypop i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 07-05-10, 21:13 -
Ny på forumet
Av puselus i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 03-11-08, 22:02 -
Medfødt hypothyreose
Av Bodø i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 19-01-08, 14:13 -
Ny på forumet
Av gunnar i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 27-08-07, 23:12 -
Lavt stoffskifte i ca 10 år...