Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
25-01-10, 18:15 #1
Vært hos legen,hva nå tro?
Fødte sønnen vår i Mars, i sommer begynnte jeg å hangle, fikk påvist svingende stoffskifte da, av typen PostpartumThyreoditt. Da det var veldig lavt i Oktober, begynnte jeg på Levaxin 50 microgram.
Så har jeg stått på samme dose inntil nå i Januar da prøvene viste at jeg produserte mer og mer antistoffer. Anti TPO var på 350.T3 har ligget på rundt 4,5 siden i sommer, T4 på 15 og TSH på 4,1. Så legen sa at det kunne være at stoffskiftet ikke vil gå tilbake igjen, men at det kunne være mulig, men at det ikke var så bra at kroppen produserte mer og mer antistoffer. Kalles det da fortsatt for Postpartum Thyreoditt, hvis det ikke går tilbake?
Når jeg husker tilbake så slet jeg i en periode med at jeg trengte veldig mye søvn, fikk tatt blodprøver hos en annen fastlege som jeg hadde da, og de var bra.
Lurer på hva som skjer videre nå jeg, holder på å trappe opp på Levaxin, føler meg allerede bedre. Men formen svinger fra dag til dag,den første dagen på økt dose var jeg skikkelig i høygir med hjertebank, ,men det har gitt seg.
Så nevnte jeg for legen dette med kosthold, og han sa at han ikke visste så mye om det, men at han ikke trodde så mye på at det gikk ann å forebygge utviklingen ved hjelp av kosthold.Og at det ikke var noe poeng å legge om kosten.Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009
-
25-01-10, 23:09 #2
Sv: Vært hos legen,hva nå tro?
Da alle "kosthold-besvarelser" har kapret tråden væk fra primært emne, har vi flyttet dem til sin egen tråd i forummet "Stoffskifte og kosthold": https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=9422
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
26-01-10, 06:54 #3
Når du har antistoffer kan det vel ikke være postpartum thyroiditt fortsatt? Det kan godt være at din hypotyreose blusset opp under svangerskapet, eller like etter. Det er jo ikke uvanlig at det kommer i en periode av livet med store hormonslipp. Men med antistoffer er det jo Hashimotos. Og den forsvinner ikke etter fødsel. Den har du resten av livet.
Men bør du ikke snart øke dosen med Levaxin? 50 mikrog høres lite ut etter så lang tids medisinering.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
26-01-10, 07:25 #4
-
26-01-10, 09:14 #5
For meg høres det ut som du har fått hashimoto. Den autoimmune varianten av lavt stoffskifte. Jeg fikk det etter fødselen av min sønn. Du kan ikke stoppe denne sykdommen ved å endre kostholdet ditt. Den vil gå sin gang uansett. Men man kan helt sikkert lindre mange symptomer ved å være bevisst på hva man spiser. Anisa har skrevet masse om det her på forumet.
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Da har jeg vært hos legen
Av i forumet Høyt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 16-07-07, 13:47 -
Vært hos legen i dag! Stoffskifte / binyrer
Av tomat i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 10-02-07, 04:12 -
Jeg har vært hos endokrinolog i dag!
Av liten i forumet EndokrinologerSvar: 33Siste melding: 02-07-06, 06:45
Svar med sitat

Bokmerker