Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
18-01-10, 23:47 #1
ME, Graves og slitne binyrer...
Hei.
Jeg er ganske ny her inne men lurer på om det er noen som har kommentar til dette.
Jeg fjernet kjertelen i okt 2009 og har siden gått på Levaxin 700µg pr. uke, økte til 800 µg/uke i slutten av nov. 2009. TSH var fortsatt høy - over 7 i beg. av januar 2010 og derfor skulle jeg øke til 900 µg/uke. Jeg er helt ferdig, trøtt og sliten hele tiden. Nå har jeg begynt å tenke på dette med binyrene - fikk konstatert slitne binyrer i 2005 på Balderklinikken v/spyttprøver. Dette er ganske vanlig diagnose ved ME og har i mitt tilfelle bare blitt verre og verre. Jeg tåler nesten ikke noe stress lenger, har vært sykmeldt siden mai 2009 og nå vil fastlegen min at jeg skal begynne å jobbe igjen. Fastlegen kjenner meg bare siden mai 2009 så han vet ikke så mye om min ME. Jeg er nokså forsiktig når jeg møter ny lege ettersom jeg selvfølgelig har møtt min del av den arrogante typen. Men dette er vanskelig ettersom det er mange leger som ikke aksepterer dette med slitne binyrer - det eksisterer ikke for dem. Jeg har selv testet endel av de jeg kjenner privat på dette temaet og de mener det ikke har noen betydning hvis det ikke er Addisons sykdom.
Jeg vet jo at det å øke stoffskiftemedisiner også sliter på binyrene så nå vet jeg ikke min arme råd. Jeg har alltid vært av den arbeidsomme typen så jeg er ikke lat og prøver ikke snike meg unna jobbing men jeg har bare ikke noe overskudd...
Jeg prøver å leve sunt - spiser mye grønsaker, fisk, kylling, bønner, plantefett osv ettersom jeg føler meg mye bedre på det, dessuten greier jeg å holde vekta.
Er det noen som har noe forslag til hva jeg kan gjøre???
Hilsen rutta
-
19-01-10, 08:05 #2
Sv: ME, Graves og slitne binyrer...
Hei på deg!
Finn det prøvesvaret du fikk ang binyrene slik at du har et bevis på at det faktisk er testet og vært reelt før,
men uansett før du evt.får behandling av legen din så fikk jeg godt tips
kjøp hydrokortison salve/krem på apoteket og begynn med å smøre dette inn på partier med tynn hud, god effekt,
litt på fingeren vekselvis på slike områder morgen og kveld så merker du ganske raskt om det hjelper,
jeg holder på nå og ble bedre på få dager(ikke bra vel og merke det tar lengre tid enn noen dager)klarere i hodet og faktisk klart å legge meg kl 23.30-24.00.
er nok lurt å begynne med det før du øker dosen igjen.
Du har vel også kan hende de umiskjennelige blå og pløsete ringene rundt øynene dine;
tips; det ser ekstra uggent ut om morgenen når man er trøtt i tillegg,
få legetime tidlig som mulig så er du ekstra pjusk,
jeg har helt sluttet å stelle meg slik man tradisjonelt gjør når man skal til legen(ikke vanlig hygiene selvsagt)
da ser man selvsagt ikke bedre ut en man føler seg.
Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
22-01-10, 20:52 #3
Mange takk for rådene dine, Pebles

Dette skal jeg jammen prøve....
Hilsen rutta3
-
23-01-10, 08:11 #4
Hvis ingen leger vil hjelpe deg med å behandle binyrene dine, så tror jeg faktisk at jeg ville dradd tilbake til Balderklinikken. Jeg får hydrokortison-tabletter der. Hydrokortison-salve hjelper til en viss grad, men bare om du har mild binyrebarksvikt. Det høres ut som om du sliter ordentlig med binyrne (i likhet med meg) og da vil du trenge cortef eller andre hydrokortisontabletter for å få ordentlig hjelp til binyrene dine. jeg brukte krem ganske lenge, men det hjalp meg ikke nok.
Kanskje du skulle vurdere å gå over fra levaxin til Thyroid? Jeg har gjort det og har bare positivt å melde (ikke ferdigbehandlet ennå).
Rufus
Lignende tråder
-
binyrer
Av Kari i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 49Siste melding: 26-03-12, 09:36 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
Slitne binyrer
Av -diab- i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 18-09-07, 16:30 -
Hva er forskjellen på slitne binyrer og stive binyrer?
Av Stina i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-08-07, 15:35 -
Binyrer
Av mohaienne i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 28-06-07, 21:41
Svar med sitat

Bokmerker