Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
-
26-04-09, 12:42 #1
Er det mulig å ha en pågående betennelse i kjertelen over så mange år?
Jeg har vært syk siden høsten 2005. Det var ihvertfall da jeg ble såpass dårlig at jeg måtte slutte å jobbe.
Et trekvart år før dette hadde jeg kjent meg veldig sliten. Merket jeg hadde problemer med å sette meg inn i nye fagområder på jobb og var ofte helt utslitt etter jobb og i helgene. Og det var først våren 2007 at jeg fant ut at jeg hadde lavt stoffskifte. T4 og tsh var innenfor normalen (t4 nede i norm.området, tsh litt høyt i norm. området), men jeg hadde en hissig Hashimotos (svært høyt på anti tpo - sprengte skalen, målte ikke så høyt).
Både overfor fastlege og endo har jeg sagt at jeg tror sykdommen startet i tenårene. Jeg er 37 nå. Helt fra jeg var 14-15 har jeg vært plaget av unormal frost, jeg har alltid vært kald, men samtidig har jeg hatt lett for å bli for varm, og har hatt behov for å justere temperaturen med konstant av-og påkledning av jakker og skjerf mm.
I tillegg hadde jeg kraftige og hyppige forkjølelser nesten hele vinteren. Og generelt problemer med sår hals. Har tidvis hatt problemner med å fordype meg og har hatt perioder med sterke leddsmerter. Min mor har leddgikt og jeg trodde at jeg hadde arvet denne sykdommen, frosten satte jeg i forbindelse med at jeg er så tynn. Selv om jeg aldri følte meg direkte syk, har jeg hatt på følelsen av at det har vært noe feil med kroppen min; at den ikke fungerte som den skulle.
Legene fnyser nesten når jeg legger fram teorien om at jeg fikk sykdommen i forbindelse med puberteten. Men dersom sykdommen ble utløst av Hashimotos for over 20 år siden, ville ikke betennelsen ha gått over nå? Sist jeg målte antistoffene (okt 08) var den gått noe ned, men var fremdeles temmelig høy. Har jo forstått det slik at betennelsen går over etter et par-tre år, og at kjertelen dermed "forsvinner"? Er det derfor legene synes det høres usannsynlig ut? Eller er det mulig å ha en pågående og kraftig betennelse i kjertelen over så mange år?
Sist endret av Admin; 26-04-09 kl 13:18 Begrunnelse: Teksten ombrudt i mindre dele for at fremme læsevenlighed.
Lignende tråder
-
Kan betennelse endre prøveresultatene..
Av Tussa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-03-07, 14:38 -
Kan en betennelse gå over?
Av Ekeberg i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 31-01-07, 17:55 -
Betennelse i skjoldbrukskjertelen
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 25-09-06, 12:27 -
Knuter i kjertelen.
Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-06-06, 08:55
Svar med sitat
Bokmerker