Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Undervekt, trening osv.?
-
16-06-09, 17:30 #1
Undervekt, trening osv.?
Jeg ser at Lavt Stoffskifte-forumet har en del underfora, som f.eks. (Over)vekt og trening, mens Høyt Stoffskifte ikke har noen. Høyt stoffskifte er jo ikke like vanlig som lavt (i hvert fall ikke like mange som har diagnosen), og det er derfor mye færre medlemmer her med det. Jeg synes likevel det kunne vært greit med et underforum som omhandlet det med vekt, kosthold og trening som ikke ekskluderer oss som sliter andre veien, altså med undervekt.
Hypo og hyper har jo mange likhetstrekk, og mye av det samme kostholdet og livsstilen forøvrig funker for begge grupper, så vidt jeg har forstått. I perioder da jeg har trent mye og spist sunt og regelmessig har jeg raskt begynt å gå opp i vekt.
Det er kanskje ikke noen vits i å opprette et eget vekt- og treningsunderforum for hypo, men man kunne hatt et som gjaldt for begge. Slik det er nå kan det faktisk lett oppfattes slik at det ikke er plass for å snakke om vekt og trening så lenge man ikke er overvektig. Det er litt det samme inntrykket som man får ellers i samfunnet - "Du som er så tynn har da ikke noe å klage over". Jeg skal ikke tillegge noen her slike holdninger, men dette forumet burde i hvert fall gjøre sitt for at alle skal føle at de blir hørt her.
-
16-06-09, 17:53 #2
Sv: Undervekt, trening osv.?
Hej Majsa

Underforummene til Lavt Stoffskifte er blevet oprettet fordi der var i forvejen så mange forskellige "beslægtede" emner folk har allerede skrevet masser af i forummet Lavt Stoffskifte. Det vil sige, at det IKKE var os, der har bestemt hvilke underforaer skulle være ved Lavt Stoffskifte - men at det var brugerne selv, der skrev så meget om disse emner, at vi efterfølgende oprettede underforaer til formålet.
Hvis det samme havde gjort sig gældende ved Høyt Stoffskifte - havde Høyt Stoffskifte også "fået" sig egne underforaer. Men af en uvis grund - postets der meget sjældent tråde og indlæg i Høyt Stoffskifte, når vi ser på hyppigheden, der er meget beskeden. Skulle det ændre sig - behøver ingen be` om oprettelse af undeforaer, for det gør vi ganske "frivilligt" når vi ser, at der er indlæg nok at fylde i dem. "Nok" er ikke ensbetydende med "masser". Bare nok til, at underforaer ikke står tomme.
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
16-06-09, 19:03 #3
Som jeg sa mente jeg ikke at man trenger å opprette et eget underforum om vekt, trening osv. for de med høyt stoffskifte, men et som gjelder for både over- og undervektige. Ikke bare for overvektige, slik det er i dag. Hvis jeg skal skrive noe om disse emnene nå, må jeg legge det i det folketomme hyper-underforumet, og kanskje få to svar om en uke eller en måned hvis jeg er heldig.
-
16-06-09, 22:49 #4
Enig Majsa. Det er en god idé å lage et eget forum som rett og slett kan kalles "vektmestring og trening" som ikke er underlagt hverken høyt eller lavt stoffskifte. Der kan man favne alle, være seg overvektig, undervektig, normalvektig og de som ønsker råd/vil gi råd i forhold til trening/aktivitet når man lever med denne sykdommen.
Lignende tråder
-
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Trening
Av Yvette i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 14-08-05, 23:15 -
trening
Av Alba i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 19:19
Svar med sitat
Bokmerker