Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
    Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    10

Standard Når det er smart å ta levaxinen i forhold til treningsøkter?

Hei her er en fersking i forumet!!
    jeg ble diagnostisert med hypo i 2007, men legen ville se det an (TSH 13...). Tok så nye prøver i des. 08 med TSH 20 og anti-TPO 300. Vet ikke om dette er høyt eller hva, men mine antakelser om hypo, som jeg har forsøkt bekreftet hos fastlegen i minst 10 år, ble jo da stadfestet kan man si.. Er nå på 100 mg om dagen, men TSH var fortsatt 11 på siste prøve. Jeg har alltid vært MEGET
    fysisk aktiv, uten synlige resultater på vekta, .. Sykler 5-6 km daglig til jobb i sommersesongen, går på ski og i fjellet, går skirenn, trener pilates (anbefales til alle stive kropper), trener i helsestudio - men kroppen er like kulerund!!
    Jeg har alltid vært veldig sta og trener uansett om det gjør litt vondt her og der.
    Forsøker å finne ut når det er smart å ta levaxinen i forhold til treningsøkter,
    synes jeg får mer ubehag dersom jeg tar medisinen rett før trening. Noen som har erfaringer?
    Hilsen ei fersk rund kule!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Når det er smart å ta levaxinen i forhold til treningsøkter?

Stoffskiftehormoner er noe som trengs til alle døgnets tider, men kroppen har et "slepp" om morgenen, sammen med andre hormoner.
    Jeg aner ikke om det er noen sammenheng mellom disse, men jeg har valgt å ta dem om morgenen.
    En får prøve å etterlikne kjertelen så godt det går ?

Jeg tror ikke det er lurt å legge treningsøkter til timene etter tablettinntaket.
    Det er tid for transport av inntaket, og det er antagelig best å vente til rushet har lagt seg.

Samme gjelder forøvrig blodprøver - de blir forhøyet opp til 20% om de tas en time etter tablettinntak.
    Så vent med dosen den dagen til nåla er ute.

Var første meldinga di her ?
    velkommen da !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. Det er ikke jeg som er syk, det er samboeren min...
    Av Gisa i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 55
    Siste melding: 12-02-10, 15:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn