Viser søkeresultater 1 til 10 av 45
-
11-01-08, 23:09 #1
Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Flere her som bekymrer seg for vekta, derfor lager jeg en egen tråd om dette.
Her kan alle som vil stille spørsmål de har angående dette.
Går dere opp når dere begynner med Levaxin?
Eller går dere ned? Siden stoffskifte kommer i gang igjen?
Fint med svar:O) Hilsen oss som er redd for å bli enda tjukkere, hihi.
-
12-01-08, 06:34 #2
Vekttråd for de som bruker "Levaxin".
Tidlig på,n i dag, men enda en natt med søvn mello 02.30 og 05.30 gjør en til morgenfugl.... Jeg har i utgangspunktet gått 5-6 kilo opp fra idealvekt. Dette er så og si konstant, har ikke gått ned "ett gram" siden
jeg begynte på medisin. Tre av kiloene har jeg mistanke om er "forbundet" med medisinen..Går nå på 4. året med medisin. Vekta varierer +/- et par kilo, men det er normalt for alle..Jeg får ikke i meg for mye kalorier, men har heller ikke satt meg på diett av noe slag.(enda iallfall) Ser forøvrig ut at på tradisjonell medisin vil de få problem med å få meg på en såkalt vedlikeholdsdose, så da har nok kroppen et dårlig utgangspunkt for å normalisere forbrenning/stoffskifte. Men skal gi disse medisinene noen mnd. til......så blir det vel lettere for legen å se også, da blodprøvene mine varierer mye innenfor samme dose.Så da så!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
12-01-08, 11:28 #3Gjest
...
-
12-01-08, 11:55 #4
Det kan jo være som du sier, vann i kroppen, for lite inntak av væske som forøvrig bør være vann eller te. Lightbrus gjør hvertfall meg mer oppblåst. Det kan også være livsstilen som blir mer passiv av sykdommen. Kanskje noen også tror at nå går man ned i vekt fordi man får medisin og spiser mer?
Jeg ser at folk klarer å gå ned i vekt med lavkarbo. Jeg er bare redd jeg fyker opp etterpå, for jeg klarer ikke leve på lavkarbo resten av livet. Da er det kanskje bedre å bare finne seg i at man veier 6 kg mer enn man burde. Alle prøver er fine, så jeg er frisk selv om jeg får i meg akkurat den maten jeg bør ha hver dag. Hvem har sagt man ikke er sunn selv om man har litt for mye?;O)
Jeg skal hvertfall passe litt på hva jeg spiser, av type godteri/fett/kaker osv. Holde meg til sunn kost, og prøve å øke aktivitetsnivået, noe jeg ikke syns er særlig enkelt. Men jeg skal prøve.
Det som hadde vært interessant å høre var om folk gikk opp eller ned i vekt av medisin. Har hørt at noen har gått ned på Armour, legen min har ikke hørt om det engang;O) Jeg sa jeg ville ha det, fikk Levaxin. Håper egentlig bare at jeg blir bedre, feitere eller ikke. Vekta har vært stabil siste 3 år, etter at jeg tok av 24 kg. Tror det er dette som har utløst lavt stoffskifte for min del. 2 år på Reductil. Folk må skjønne at slanking går på helsa løs. Endre livsstil er det eneste som får kroppen ned i vekt, for aller siste gang:O)
-
12-01-08, 13:58 #5
Jeg gikk straks opp 2-3 kg dengang jeg begynte.
Senere gikk jeg opp 2.3 kg hver gang legen prøvde å senke dosen men den gikk ned igjen 2-3 siste kg når jeg økte dosen igjen (fordi det var uutholdelig pga mange andre symptomer slik som å ikke kunne sove ordentlig) (min TSH er alltid lav så legen min friker alltid ut over den, men vikaren hans er ikke bekymret)
Jeg gikk ikke ned orentlig fæør jeg begynte med lavkarbo.
Mary Shomon har skrevet en hel bok om hypothyreose og kosthold, og det er en rekke grunner for at man bør gå over til lavkarbo ved hypothyreose.
Alle autoimmune sykdommer blir nemlig verre på for mye karbohydrater, og boka om sonedietten forklarer hvilke stoffer og hormoner som innvirker i inmmunsystemet ver for mye karbohydrater.
Jeg kan nevne at alle offiselle kostholdsplaner i Norge har for mye brød og karbohydrater for Sonen og derfor for mye karbohydrater for autoimmune sykdommer.....henviser også til sonen og diverse lavkarbo-nettsider i Norge og utlandet.
Jeer gant for eksempel en kommentar om sammenhengen mellom karbo og autoimmune sykdommer på nettsiden til narkolepsiforeningen i Norge. Elaine Moore lister også opp for mye karbohydrater som trigger for thryeoidea-antistoffer.
Og, alle som måer over 80 cm om livet har stor fare for å ha insulinresistens, og alle over 90 cm har det helt sikkert.
nora
-
12-01-08, 14:52 #6
Målene er ved 90 cm rundt livet kan det være risk for hjertekarsykdommer.
Ã… si at alle som er over 90 rundt livet har diabetes/insulinresistens er ikke riktig.
Jeg ligger på 84-86 i midjen og har en utmerket helse hva kolesterol og blodsukker angår:O)
Man kan fint ha en god helse selv med noen kg for mye.
-
12-01-08, 14:57 #7
Nå snakket jeg om insulinresistens på cellenivå.
Og den bevirker at cellene blir delvis resistente mot stoffskiftehormoner og cortisol og mye annet også.
da virker levaxin og liothyronin dårlig, enda blodprøvene ser veldig bra ut. Det opptas bare ikke i reseptorene fordi de er tettet igjen.
Har referanser fra medscape på de 80 cm også, og de gjentar det på tv på alle slankeprogram, inkludert på Puls.
Blodprøvene er altfor vide, det vet vi jo fra stoffskifteprøvene.....
Bra at du har det bra, og målene dine er ikke så ille.
-
12-01-08, 15:10 #8
Målet mitt er likevel å gå ned 6 kg for å føle meg litt bedre. Helsa har det greit, men er jo snart bikinisesong
Skjønner nå hvorfor det har gått så trått hvertfall. Godt det er en logisk forklaring på det meste. Jeg får vel prøve å kutte litt ned på karbo, veldig gla i brød, potet, og pasta. Bruker bare grove og fullkornprodukter.
Holder meg stort sett unna karbohydrater som inneholder tomme kalorier.
-
12-01-08, 15:27 #9
Det er en del leger som sier at 45% eller flere egentlig ikke tåler gluten. Og blodtypedietten-folka sier jo at for eksempel blodtype B ikek skal ha skallet av hvete, er for mye lektiner i det. Blodtype 0 skal overhodet ikke ha hvete. Bare evt. havre og proteiner og grønnsaker.
På cøliakiforumen går igjen de som trodde at grovt brød var sunt og når de tenker seg tilbake så blede verre etter at de gikk over til grovt......og så noen år etterpå fant de ut ved prøving og feiling at de ikke tåler gluten og fikk en rekke helseplager av det.
Gluten øker mengden av zonulin hos alle, forresten.
Zonulin gjør tarmen utett i en kortere eller lengre tid.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... d_RVDocSum
Fra veldig gammelt av brukte man aldri mel slik som vi nå gjør, man fermenterte kormeti flere dager, og også ris, og det gjorde at det ikke virket slik. Malt korn bakt samme dag som man satte deigen brukte man ikke.....leste noe sånt på medline også , slrevet av noen forskere som undersøkte hva som egentlig skjer når vi spiser korn.
Forresten så ble det gjort kliniske forsøk på inntak av potetmos nylig, og det irriterer tarmen. Bare fordi alle spiser det, betyr ikke at det er trygt....
-
18-01-08, 22:41 #10
Jeg har ikke klart å gå ned mer enn 1-2 kg på streng diett. Dette er da etter jeg har blitt medisinert. Gikk opp hele 15 kg, noe som igjen resulterte i høyt blodtrykk.
Fikk reductil av legen min før jul og gikk ned 5kg på 1 måned. Har ikke kommet i gang igjen etter jul, men jeg har klart å holde meg ganske bra allikevel (lagt på meg 1 kg fra midten av des. til nå). Kan anbefale disse tablettene på det sterkeste!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Svar med sitat
Bokmerker