Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Standard Får ikke Liothyronin...

Hei!
    Jeg har lurt på om jeg tenger et tillegg av Liothyronin og på tirsdag var jeg hos legen og spurte om dette. Hun var ganske usikker og ringte derfor en annen lege som hun mente var "ekspert" på dette.
    Har forøvrig sjekket litt på nettet og jeg tror den legen hun ringte er spesialist i nevrologi.
    Er ikke det et annet felt?
    Og han sa at jeg ikke kunne få T3 pga. at jeg har problem med hjertebank...
    Han mente derimot at legen min måtte øke opptrappingen på levaxin kjappere og fordi jeg hadde altfor lav dose, og at jeg da burde føle meg mye bedre.
    Jeg tok 0.25 5 dager i uken og 0.50 2 dager. Nå skal jeg ta 0.50 hver dag i 2 uker, så 0,75 og etter det 1,0. Han sa det var mulig jeg trengte så mye som 1,50. Hadde med meg en liste med andre prøver jeg ville ta også og dette var helt greit, legen min ser ut til å ha innsett at hun ikke kan så mye om dette så jeg får i hvertfall ta alle prøver jeg vill. Det er da noe i hvertfall :-)
    Men er veldig spent på hvordan jeg vill kjenne forskjell på levaxin økningen.
    Vill dette si at selvom jeg kanskje trenger et Liothyronin tilskudd så kan jeg ikke få det? Vilke konsekvenser har det...
    Kunne jeg ikke brukt Armour heller på dette grunnlaget?
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Får ikke Liothyronin...

Hadde du hjertebank før du begynte med Levaxin?

Jeg tror også det er lurt å øke Levaxindosen før du prøver Lio. Du går jo nå på en liten dose.

Hjertebank hos meg er i forbindelse med doseøkning, og går over når kroppen blir vant til ny dose.

Hjertebanken ble helt borte da jeg sluttet med Lio, men må understreke at det var et misforhold mellom Levaxin- og Lio-dosen.

Har nå begynt med armour - med 50 mkg levaxin i tillegg. Hmm... når du sier det; jeg har ikke hatt hjertebank etter jeg begynte på det. Tror ikk eArmour vil gi deg hjertebank. Armour kan ikke gjøre ting verre enn Levaxin og Lio.

Finn noen artikler her på forumet. En om Armour, og en om kombinasjonsbehandling. Ta disse med til legen din og spør om hun vil lese dem, så kan dere samarbeide om dette. Siden hun innrømmer hun ikke kan mye om dette, hjelper det ofte å komme med faglige begrunnelser, og noen leger synes det er greit å få ny informasjon, og det beste var om dere ble enige om å finne ut av dette sammen med hjelp fra forumet og artikler.

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Hei!
    Ja, jeg hadde hjertebanken før jeg begynte med Levaxin, men det blir værre med opptrapping av levaxinen.
    Legen tror det har å gjøre med at Hashimotos kan gjøre at kjertelen varierer litt i om den virker og ikke virker før den tilslutt ender med å ikke virke.
    Slik at man har perioder med for høyt stoffskifte før det blir lav igjen.
    Videre sa hun at disse symptomene på høyt, som uro, hjertebank, skjelvinger etc. kan henge igjen ganske lenge etterpå.
    Stemmer nok bra at jeg har fått altfor lite levaxin som du sier.
    Får håpe at jeg merker en bedring nå når dosen skal økes.

Veldig intressant at du ikke har fått hjertebank av Armour.
    Det er jo absolutt en mulighet dersom det ikke bedrer seg.
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hei Carro

jeg begynte på Armour i begynnelsen av mars. Har Hashimotos, operert bort halve kjertelen, om resten av den virker vet jeg ikke. Jeg merker litt hjertebank etter jeg har tatt Armour, men det er ikke mye! Jeg har hatt angst tidligere, så dette er bare blåbær!

Og det gir seg ganske raskt, i løpet av en halv time eller noe sånt virker det som om hjertebanken forsvinner. jeg deler dosen i to, mest på morgenen. det går jo an å dele dosen i både to, tre og fire. Ved mange doser vil jo en eventuell hjertebank bli temmelig liten. Jeg tror nesten jeg får mer hjertebank av en dobbel kaffe latte enn Armour.

Og det er jo til å overleve!

Ellers så har det skjedd mye med meg på denne perioden siden 6-7 mars da jeg startet på Armour. Jeg har overskudd på kvelden! Jeg kan ikke huske hvor mange år siden jeg hadde det! Og jeg føler meg våken når jeg våkner om morgenen. Tidligere hadde jeg en slags hangover som lå som et teppe til langt ut på formiddagen. Følte meg ikke utvilt selv om jeg sov hele natta.

Og jeg er jo varm! Passe varm. varme hender, varme føtter. Ikke småfrossen.
    Jeg er vedlig glad for at jeg startet med Armour. kanskje hadde det fungert like bra med syntetisk T3, jeg vet ikke.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Jeg syns bare at det er kjempefint å lese om andres erfaringer med de forkjellige hormonpreparater som er på markedet - og jeg ønsker meg bare mange fler - jo fler jo bedre for OSS !

Jeg syns det er en totalt feil vei de er på, som vil vanskeliggjøre markedstilgang og salgsutsikter for nye preparater. Det er bra for oss, og tåpelig å prøve å forby.

En gang - håper jeg - så vet vi mer om hva som er best for oss.
    La oss prøve å finne det ut !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

En ting med hjertebank og Armour! Jeg drikker kaffe ca 2 1/2 time etter tablettinntak. Jeg lurer på om det blir en slags dobbelteffekt av litt hjertebank fra Armour pluss en stor kaffedose. Så jeg skal teste ut å flytte kaffen litt mer midt på dagen. For akkurat etter kaffen blir det faktisk litt mye hjertebank. Sånn var det ikke før med kun Levaxin!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Jeg merker bare evt. hjertebank hvis jeg har ørepropper/sov i ro. Da hører jeg det oppe i hodet.
    Føler meg bedre på Armour enn Lev/Lio. Armouren har ikke løst resten av problemene, men jeg er i hvert fall ikke en zombie lenger.
    Lio ga meg svære kviser. Etter at jeg sluttet med Lio og begynte på Armour i tillegg til Levaxinen, er huden min nå så å si perfekt.
    Prøv å øk Levaxin. Hvis ikke det hjelper, ta Armour i tillegg. Hvis det er helt umulig å få tak i, så prøv med Lio, men med svært små doser. Kanskje bare en kvart tablett to ganger daglig. husk at T4 synker litt ved bruk av Lio.

Eller bestill Armour på nettet å ta det selv. Jeg ventet for lenge med å begynne på Armour, fordi jeg prøvde alt det andre først. Så syntes jeg liksom det var litt skummelt siden ingen av legene var med på Armour. Men bare man begynner på det er det så mye lettere å finne ut hva som er best.
    Og siden jeg nå også har begynt på det, er det lettere å få fastlegen til å skrive ut resept på det. (Det var en annen lege som ga meg resept på det).

Lignende tråder

1. Aksept for Liothyronin..?
    Av Marin Grense i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 0
    Siste melding: 31-05-08, 22:49
  2. Råd om dosering av liothyronin
    Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 12
    Siste melding: 15-06-07, 23:08
  3. FT3 og Liothyronin!!
    Av Nett i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 24-09-06, 23:27
  4. Liothyronin
    Av gjest i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 11-05-05, 23:03
  5. Liothyronin
    Av Alani i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 4
    Siste melding: 06-05-05, 10:48

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn