Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
18-05-09, 11:18 #1
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Hej alle i søde mennesker.
Håber nogen kan hjælpe mig med et godt råd herinde. Jeg har fulgt med herinde, og kan jo se at mange af jer er meget erfarne på det her område på godt og ondt!
Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år, dog uden der blev gjort noget ved det. Nu er jeg 40 og fik i November 2008 konstateret Hashimotos, og startede derefter på Eltroxin. Jeg synes ikke, at der er den store effekt af medicinen, og jeg har massive problemer med hukommelsen, koncentrationen og nok også med min tålmodighed. Det kommer jo til at påvirke rigtig mange ting også rent socialt, da jeg ofte føler mig "dum" fordi jeg husker så dårligt. nogle gange er det bare nemmere at undgå kontakten, fremfor at skulle føle sig pinligt til mode...! Jeg har talt både med egen læge, samt med en endokrinolog omkring kombinationsbehandling eller behandling med "grisepulver", men kommer ingen vegne med dette. Jeg ville rigtig gerne tage til Tyskland på en privatklinik, og ville være villig til at betale det, som det ville koste, bare for at prøve en anden end den behandling, som jeg får nu! Jeg tænker også på, om det er muligt at bestille Armour el.lign. på nettet, men kan det lade sig gøre til Danmark?
Ønsker jer alle en dejlig dag, Kærlige hilser Christina ..
-
18-05-09, 11:29 #2
Sv: Jeg har haft struma siden jeg var omkring 18 år
Hej Christina

Man bør helst ikke skrive ordet "rar" på et norsk forum når man mener "søde" eller "venlige". Ordet "rar" eller "rare" svarer nemlig til de danske ord: sær, underligt osv.
Men Ellers tror jeg, at du finder mange gode svar på spørgsmål om "grisepulveret" til danskere i denne tråd. Bare klik på linket.
Hashimoto`s har jeg ingen erfaringer med, så det må vente til andre kommer forbi med deres kommentarer.
Velkommen
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
18-05-09, 11:39 #3
Hei Cristina40.
Det er jo underlig at din stuma ikke er blitt undersøkt - din lege skal jo henvise deg til spesialist.
Men nu er det jo for sent - en hashimoto vil etterhvert ødelegge kjertelen og stumaen vil forsvinne.
Men så skal du altså finne en stoffskiftemedisin som virker godt på deg.
Jeg forstår jo ikke legenes vegring her - hva ligger bak deres av-visning av godt anerkjent behandling ?
Generelt er min vurdering at man bør forsøke legenes metode først. Men hvis den ikke virker godt etter et år bør man foreslå om man kan få prøve en annen type. Det bør man kunne kreve, og jeg kan ikke forstå annet enn at det er risiko for at pasienten prøver på egen hånd hvis de ikke vil samarbeide om å forbedre behandlingsresultatet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-05-09, 12:14 #4
Hej n'Finn.
Tak for dit svar
Ja man undrer sig nu over at der dengang ikke blev gjort mere.
Lægerne, som jeg har været i kontakt med ved ikke meget udover blodprøver, værdier og syntetisk T4, og jeg er jo også selv "Ny i faget"! :o) Jeg vil prøve at følge dit link... takker
Tak Anisa! Man kan hurtigt komme til at dumme sig! ;o) Tak for den søde velkomst og for linket....det må prøves!
Christina
-
15-07-09, 11:35 #5
Nature-Throid
Hej til alle.
Nu har jeg taget springet, og har bestilt Nature-throid, som jeg så småt er begyndt på. Jeg har fundet vejledning herinde på, hvordan jeg kan trappe ned i Eltroxin og trappe op i N-T.
Det jeg rigtig godt kunne bruge gode råd omkring er, på hvilke tidspunkter, det er mest hensigtsmæssigt at tage medicinen og div. kosttilskud, også i forhold til måltider.
Jeg tager pt.: Eltroxin+ Nature-throid, Selen, D-vitamin, Kalk og fiskeolie.
Rigtig god sommer ønskes I alle.
Christina
-
15-07-09, 13:15 #6
Sv: Nature-throid
Kroppen "slipper" jo det meste av stoffskiftehormonene om morgenen, samtidig med et naturlig "hormonslipp" av andre hormoner.
Jeg pleier å se på hva som er naturlig for kroppen, og forsøke å gjøre likedan.
Så jeg har de på natbordet og svelger ved første tegn til liv.....
De andre du nevner er jo naturlig et kroppen tar opp i forbindelse med mat.
Det kan eksistere gunstige rekkefølger og andre stoffer det er gunstig å ta i forbindelse med dem.
Hvis du har kjent osteoperose/peni er det gunstig med kalk, men så mangler det K2 (syns jeg)
Uten kjent kalkmangel er det ikke engang sikkert det er gunstig med kalk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-07-09, 13:32 #7
Jeg ligger lavt mht. kalk viser blodprøverne, så det fortsætter jeg med indtil videre. Hvordan indtages N-T bedst, under tungen eller bare synkes? Ja du har ret i at man må tilstræbe kroppens naturlige funktioner bedst muligt, så tak for rådet.
-
15-07-09, 16:55 #8
Man skal jo altid lytte godt etter når fagfolk råder en.
Det kan hjelpe på forståelsen at man virkelig spør
Lav blodkalsium kan ha andre årsaker enn at kosten inneholder for lite.
En av årsakene til dette kan være lav D3 status.
Når du etter noen måneder på en høy D3-dose oppnår tilstrekkelig høy D-vitaminstatus, vil det automatisk opptas mer kalsium fra maten.
Det er også hormonelle årsaker til lavt blodkalsium.
Forsøk å foreslå analyse av PTH og ionisert kalsium i samme prøve.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-09, 16:26 #9
Hvis du bruker Nature-throid
Janie Bowthorpe skrev for 12 timer siden på Stop the Thyroid madness på Facebook
...I would strongly recommend you get another prescription from your doc and haunt as many pharmacies as you can and take ANY size, because it's going to be harder to get more during the next 3 months. RLC has not been able to keep up with the demand.
Altså, på norsk, løp og kjøp. Lagrene er snart tomme
Hvis du har problemer med å få tak i Armour, Westroid og andre merker nå som lagrene er i ferd med å tømmes, finnes det viss håp ifølge STTM
Janie Bowthorpe sier at svaret finnes i Canada "Thyroid" fra ERFA. I tillegg er det nok av "Thyroid-S" eller "thiroyd" som det skrives i Thailand.
http://www.facebook.com/l/;www.stopt...dness.com/blog
For å se hvilke typer naturlig thyroksin det finnes, se http://www.facebook.com/l/;www.stopt...s-other-brands
Jeg var hos legen min. Forsøker å (forgjeves) innformere ham om natulig tyroxin (Armour, Westroid Nature-Throid etc). Forklarer at dette var eneste medisin i 100 år frem til Levaxin kom.
"Naturmedisin" var hans nedsettende kommentar, gjentatte ganger. Er det slik legene forholder seg til egen medisinhistorie?
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
04-09-09, 17:39 #10
Det er vel også feil ordbruk ?
Om det hadde vært naturmedisin hadde det vel ikke vært på resept ?
Er ikke sikker på de definerte lovtermer her......
Og, strengt tatt, er det ikke bedre å bruke naturen frem for det syntetiske ?
Så er naturen både lunefull og variabel, heldigvis får en si, men iikke ønskelig alle sammenheng. Feks i medisin som krever nøyaktig dosering.
Men dette er jo løst til perfeksjon i naturthyroxin.
Jeg syns det vitner om en beklagelig utvikling, at medisin favoriseres bare fordi den er kunstig.
Det låter kunstig i mine ører, og det er OSS det går ut over.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Struma
Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 20:36 -
Struma / knutestruma
Av Bianca23 i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 18-02-10, 22:06 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45
Svar med sitat

Bokmerker