Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Vest Agder
    Meldinger
    20

Standard Få pergo kur???

Hei...

Har egentlig bare et spm om krav for å få pergo kur eller hva som skal til...

Har hatt lavt stoffskifte siden sept 07,og har vært regulert riktig med medisiner kun de siste 3-4mnd i år.
    Har normal mens,og fikk beskjed av fastlege a var jeg usikker på om jeg hadde EL så skulle jeg bare kjøpe tester på apoteket. Det gjorde jeg og har de siste 6mnd testet som bare det. Ingen positive utslag på EL.
    Har bestilt time hos fastlge og lurer på om jeg kan spør henne om pergo eller gyn...???

Noen som har vært i samme situasjon eller har hjelpende råd til meg
    Solstrålen

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    121

Standard Sv: Få pergo kur???

Dette har jeg ikke så mye peiling på enda, men. Likevel: Min lege sjekket om jeg hadde hatt EL ved å ta en blodprøve den 20. dagen i syklusen. Kanskje det er et sted å begynne? Du vet jo heller ikke hva legen din vil si når du bare får fortalt om (de manglende) resultatene av hjemmetestene... Er vel ikke helt garantert at man kan stole på dem?

Bare en tanke, Hilma
    (ser det er lenge siden spmål ble lagt ut. Jaja..)
    Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Trondheim
    Alder
    41
    Meldinger
    28

Standard Sv: Få pergo kur???

Om du har normal mens så er det en stor sjanse for at du får eggløsning.
    Hvilke dager tester du?

Jeg hadde utredning for ufrivilligbarnløshet, hadde ikke mens mer enn ett par ganger i året. Da jeg fant ut av stoffskiftet mitt.
    Begynte på Levaxin og når stoffskiftet stabiliserte seg fikk jeg primolut for å få mensen. På 5 blødningedag tok jeg en enkel pergokur. På dag 12 tok jeg eggløsningstester... fikk ikke positiv test før på dag 16.
    Du har ingen symptomer som eggløsningsslim da? Ser ut som eggehvite og kan strekkes laaaaangt!
    Ble gravid på første kuren, så jeg var heldig!

Lykke til!!!

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn