Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
29-11-06, 20:15 #1
artikkel i aftenposten, de forbyr flere helsekostmidler
http://www.aftenposten.no/helse/article1550693.ece
http://www.aftenposten.no/helse/article1550732.ece
men det om D-vitamin, sist jeg så så var maks anbefalt dose 50µg, og det på en offisiell norsk side om vitaminer, da er det hysterisk å forby noe som inneholder 6µg. Dr. Rolf Jorde gir nå forsøkspersoner 150 µg om dagen, og man trenger mist 30µg for å få opp D-vitaminnivået.
Og hvor er feltet til å kommentere artikkelen?
-
29-11-06, 21:06 #2
noeså tragisk
Q10 til og med...
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
29-11-06, 21:12 #3
De har bestemt seg for å være strengere med helsekost...
Her er samme sak i Dagbladet, skrevet bittelitt annerledes:
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/29/484541.html
Tyrosin er velkjent i utlandet, hva er problemet....det står vel ikke på tillattlisten her. Kroppen trenger tyrosin for å lage thyroxin, det er bare å slå opp i fysiologiboka. De bruker noen ganger tyrosin ved lavt stoffskifte i USA. Hvorfor legemiddelverket ikke har noen fysiologibok, vet jeg ikke...
Og det med vitamin D, er bare tull siden maks grense er 50 mg.
Lignende tråder
-
Prøvesvarene på flere prøver
Av tidy i forumet Lavt stoffskifteSvar: 28Siste melding: 27-03-09, 22:14 -
flere som plages med rosen?
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 26-12-06, 13:04
Svar med sitat
Bokmerker