Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard artikkel i aftenposten, de forbyr flere helsekostmidler

    http://www.aftenposten.no/helse/article1550693.ece
    http://www.aftenposten.no/helse/article1550732.ece
    men det om D-vitamin, sist jeg så så var maks anbefalt dose 50µg, og det på en offisiell norsk side om vitaminer, da er det hysterisk å forby noe som inneholder 6µg. Dr. Rolf Jorde gir nå forsøkspersoner 150 µg om dagen, og man trenger mist 30µg for å få opp D-vitaminnivået.

    Og hvor er feltet til å kommentere artikkelen?

  2. #2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

    Standard

    noeså tragisk
    Q10 til og med...

  3. #3
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    De har bestemt seg for å være strengere med helsekost...
    Her er samme sak i Dagbladet, skrevet bittelitt annerledes:
    http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/29/484541.html

    Tyrosin er velkjent i utlandet, hva er problemet....det står vel ikke på tillattlisten her. Kroppen trenger tyrosin for å lage thyroxin, det er bare å slå opp i fysiologiboka. De bruker noen ganger tyrosin ved lavt stoffskifte i USA. Hvorfor legemiddelverket ikke har noen fysiologibok, vet jeg ikke...

    Og det med vitamin D, er bare tull siden maks grense er 50 mg.

Lignende tråder

  1. Prøvesvarene på flere prøver
    Av tidy i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 27-03-09, 22:14
  2. flere som plages med rosen?
    Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 26-12-06, 13:04

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn