Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Tråd: lavt stoffskifte/psykisk
-
19-05-05, 10:22 #1madonna Gjest
lavt stoffskifte/psykisk
Har nok en gang vært hos legen å klaget over mine plager; trettehet, overvekt, glemsk, voksene hals(innimellom), osv. Har desverre vært sykemeldt ett år pga. vanskligheter på jobben, fikk depresjon/lett angst. Men nå føles det bedre, skal forhåpentlig på yrkesrettet attføring..
Men føler sterkt på det at leger legger alle mine plager på det psykiske, anbefaler samtaleterapi og det er ok det, for jeg SKAL på bena igjen og gjør hva som helst. (må legge til her at jeg ikke føler behov for det).
Jeg har fremdeles et stoffskifte som ikke er ok; de kaller det latent hypo.
min tsh er 11,9 T3:5 T4: 14 Anti tpo: 1116
og jeg bruker 25mikrogram pr. dag
og jeg får ikke noe respons for mine plager. Veldig Frustrerende
-
19-05-05, 10:26 #2
Jeg går litt i surr med alle disse ordene...og no kom du med latent hypo, hva ligger egentlig i det? Slik jeg leser tallene dine så er du no virkelig hypo og burde da mye høyere styrke med medisin.
Hilsen des65 ~~des65 sin dagbok!~~
-
19-05-05, 10:32 #3madonna Gjest
forstadiet for hypo. kroppen produserer ennå litt tyroxin selv.
-
19-05-05, 10:35 #4
Latent hypo er betegnelsen en tilstand som ikke eksisterer andre steder enn i hodet på legen ! Tilstanden er IKKE latent i den kroppen han er satt til å undersøke !
Jeg blir litt småforbanna når leger bruker betegnelser som finner på fordi de ikke forstår pasienten.
Egentlig behøver man ikke blodprøver for å konstatere at man er hypo - hvis de hadde giddet å høre på pasienten.
For det første må de dosere såpass at pasienten føler seg bedre.
For det andre må de skifte til en Thyroxin som virker - hvis den første de prøver ikke virker !
Det er ikke nytt for legene at de må skifte medisintype på en pasient - hvorfor gjør de ikke det på OSS da !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-05-05, 18:48 #5
Man har da neppe latent hypo med en TSH på 11.
3,6 er maks på hormonlabben i oslo, samt antistoffer.
Er legen din norsk eller fransk?
TSh skal ned til 1 offisielt her i Norge. FT4 skal øverst i referanseområdet. (står på de fleste labbers nettsider)
nora
-
19-05-05, 19:20 #6britt, ikke innlogget Gjest
Norsk lege, ansatt ved sykehus. Jeg kjenner meg utrolig oppgitt av hele saken, det er jo det samme som ikke å bli trodd.
-
19-05-05, 19:56 #7
Ja - jeg har selv hatt den følelsen flere ganger og det er ingen god følelse.
Det er faktisk ikke bare en følelse heller - legen mener faktisk at han på en måte har "rett" fordi labprøvene stemmer ikke overens med den måten han har lært å tolke dem. Så for å komme pasienten litt i møte så finner han på en kvasidiagnose.
Dette er ingen god situasjon, for faktum blir jo at pasienten blir lidende under den misforståelsen, for årsaken er jo at legen mener at pasienten egentlig ikke behøver behandling !
Bytt lege hvis mulig. Dem gir seg aldri på at dem har feil !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-05-05, 21:27 #8
Er det virkelig en TSH på 11 han holder deg på, med en mikroskopisk dose på 25 µg?
nora
-
01-06-05, 10:26 #9britt ikke innlogget Gjest
Har nå blitt kalt tilbake til sykehus, med beklagelse av legen fordi h*n hadde kalt det latent lavt stoffskifte. Det var ingen tvil om lavt stoffskifte og at jeg måtte doseres opp; dette med hilsen endrikologen
Legen jeg var hos var ingen spesialist og hadde heldigvis vett til å spørre spesialisten. Det var hvertfall en helt annen tone enn da jeg var der sist; skummelt hvordan de kan sitte å påstå en ting; slik at jeg som pasient følte meg som en hypokonder.. De fleste av mine plager nå; fysiske og psykiske stammer fra stoffskiftet. Så nå blir dosen økt sakte, med kontroller 1 gang i mnd, siden jeg fikk veldig sympt. på hyper. sist når dosen økte for fort.
-
01-06-05, 11:49 #10
Det er jo kjempebra! Vet selv hvor oppgitt jeg var når legen mente at stoffskiftet mitt var ok, og at plagene mine umulig kunne komme av stoffskiftet, men måtte være psykisk. Godt endokrinologen reagerte! (Både hos meg og deg.)
Opprinnelig skrevet av britt ikke innlogget
Svar med sitat
Bokmerker