Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Gjest Gjest

Standard Slutter med Levaxin

Har brukt Levaxin i tre mnd men fikk forverret symptomene.Tsh var i utgangspunktet rundt 4. Siste måling viste Tsh 3. Var hos legen i dag og han sa at alt var opptil meg å avgjøre om jeg ville slutte med 25 mikrogram eller fortsette. Pga de ubehagelige sympt. velger jeg det første. Fikk mast meg til en Kortisolprøve som ble tatt kl.14.00. Roet ned en halvtime før men var groggy i formiddag. Kan dette gi konsekvenser for resulatet? Føler at legen legger alt ansvar på meg fordi jeg er sykepleier. Begynner å lure på om det er mellom ørene det sitter i mitt tilfelle.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

Gjest,
    Det første du trenger er å få tatt de riktige blodprøvene. Du må få tatt TSH, FT3 og FT4. I tillegg er det lurt å få tatt jern og B12.

Det som kan skje er at den lille dosen du tar (25 mikrogram) senker TSH-en din. Dette kan igjen føre til at kjertelen din produserer ennå mindre og du ender opp med en lavere FT3 og FT4 enn du hadde i utgangspunktet.

En TSH på 3 er ikke akkurat bra heller. De fleste har det best når den er rundt 1 eller mindre. Min er 0,03 og eg er ikke hyper i det hele tatt.

Gjest Gjest

Standard

Hadde lavt jernlager men det er ok nå. Måler Tsh og de andre som er relevante hver 3.mnd. og det er kun Tsh som er i grenseområdet pluss 600-800 i Tpo-antistoffer.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Synes du har for høy TSH til å slutte med medisin, ville no heller ha økt dosen og fått deg ned under 1 i allefall. Er ikke det det som er målet med medisin? Ikke bare slutte før man har fått brae resultat i hvertfall. Høres rart ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

25 µg er da an mikroskopisk dose! Det kan da ikke telle som noe forsøk i det hela tatt.
    Vi har dessverre sett slikt her flere ganger i det siste, at pasienter har blitt startet på 25 µg og ikke økt dosen etter et par-tre uker slik man vanligvis gjør.
    En normal dose er rundt 125µg, med store variasjoner.
    DDD (Definert Døgn Dose) er 150µg.
    Sjekk også DDD på www.legemiddelsiden.no
    Min TSH er o,02 og jeg er hypo med en TSH på 0,05.

Det blir slik når jeg får ft4 og ft3 over midtpunktet i referanseområdet.
    Kommer dem under, blir jeg straks deprimert, noe jeg ikke ble før jeg startet behandlingen, men da var jo min ft3 fremdeles høyt, mens ft4 skrapte i bånn. Når ft3 gikk ned, fikk jeg verre symptomer og jeg forlangte thyroxin, som jeg fikk på eget ansvar. Min TSH var da kun 2,5.

2,5 skal bli den nye øvre grense i framtiden .

Les på www.furst.no om hva blodprøvene skal være undr levaxinbehandling.
    Og på http://capio.no .
    TSH skal være lav og ft4 og ft3 høye.
    ft4 og ft3 hos deg er helt sikkert lave.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn