Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    402

Standard Lommelegens forklaring på variert form i løpet av dagen?

klippet dette ut fra lommelegen, og jeg lurer på om dette kan være en forklaring på hvorfor iallefall min form kan variere endel i løpet av en dag?

har liksom alltid vært vanskelig å forklare folk hvorfor man plutselig blir dårlig og vil hjem(les: venninne som alltid blir sur når jeg plutselig vil hjem fra byen) hehe......

"3. Opptaket av Levaxin i tarmen varierer mye frå person til person. Opp til 80%; av inntatt mengde blir tatt opp. Eg vil tru at det meste er tatt opp i kroppen i løpet av 3-4 timar.
    Svingningar i TSH frå 1,7 til 2,1 på ein dag er ikkje overraskande. TSH blir sendt ut frå hypofysen i "pakker", dvs det er ikkje ein heilt jamn straum av TSH frå hypofysen. Dette kan forklare time-til-time variasjonar. Ein må heller ikkje gløyme at dette er målingar med ein viss grad av måleusikkerhet."

så altså: hvis man blir dårlig ca samme tidspunkt hver gang, så kan man kanskje flytte dosen til noen timer før det tidspunktet for å unngå kjip form for å se om det letter litt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Både eTSH på 1,7 og 2-noe er for høyt ifølge norske tetningslinjer for behandling av hypothyreose så det er ikke rart at personen det snakkes om har det ille til tider......DØH.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

En kjertel som er ødelagt av antistoffer er fremdelse full av ferdige hormoner som kan lekke ut i perioder og gi et tillegg til dosen din.
    Den forklaringen fikk jeg av ansvarlig lege på Aker, men de jeg fortalte at jeg hadde hatt diagnosen i mange år ble men mer tvilende til at det var årsaken hos meg.
    Så da kan det vel skje de første åra man er i behandling kanskje ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Lignende tråder

1. fT4 økning i løpet av dagen
    Av Vilma i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 21-02-11, 16:27
  2. Jeg har hatt en S-TPO-AS som har variert mye
    Av Sinka i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 18-03-10, 10:12
  3. Noen som har en forklaring
    Av Hsgu123 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-09, 20:46
  4. Svar: 7
    Siste melding: 07-03-08, 14:10
  5. kort forklaring på hva hypotyrose er
    Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 21-09-06, 12:17

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder