Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
23-02-08, 15:19 #1
Må man i røngten eller ta ultralyd?
Jeg ser mange har sjekket ditt og datt samt fjernet en del av skjoldbruskkjertelen.
Jeg fikk levaxin, thats it. Kan jeg være syk i tillegg? Ha kreft osv?
Han kjente såvidt for å finne ut om jeg hadde struma.
Burde jeg vært undersøkt bedre?
-
23-02-08, 19:28 #2
Hos meg har legene kjent på halsen min to ganger på alle år.
Har ikke inntrykk av at det er vanlig med ultralyd eller flere undersøkelser. (med mindre legen kjenner knuter eller at man kan se en kul)
Tyskerne derimot får ofte ultralydundersøkelse ser det ut som, men de gjør det i prosessen med å få diagnose. Hashimotos ser man på ultralyd fordi kjertelen da blir mørk, mer sikker enn anti-TPO-prøven.
-
24-02-08, 10:47 #3
Jeg har akkurat tatt ultralyd, etter at jeg har hatt ett press i halsen, som kjennes godt når jeg svelger, og da fant de masse cyster rundt kjertelen, og knuter i kjertelen.
Dette hadde ALDRI I VERDEN blitt gjort om jeg ikke hadde sagt fra selv.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
26-02-08, 04:21 #4
Det er en skam... I andre land får de jevnt ultralyd, mens her får vi bare Levaxin
Det er en god del som mangler på behandlingen her til lands uten tvil!Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
26-02-08, 10:29 #5
Jeg har tatt ultralyd. Ser ikke helt grunnen til hvorfor dette ikke kan la seg gjøre i Norge også.
Koster da ikke så mange kronene?
Ser det er kø og rader med gravide som gjør dette på Balderklinikken, mulig de kan hjelpe deg også med ultralyd av skjoldbrukskjertelen?
Koster litt da men... :-)
-
26-02-08, 13:49 #6
jeg tok ultralyd, og etter operasjonen undersøkte de svulsten i kjertelen.
jeg ba om en ny ultralyd når jeg kjente det begynte å bli trangt i halsen, og forklarte det med at det ikke var noe særlig å gå rundt å være nervøs for noe si sikkert ikke hadde noen betydning.
tror ikke det er standard hvis de ikke kjenner noen svulster, men på den andre siden så kunne man ikke kjenne min heller...(det var ikke kreft da..)
jeg spør om alt selv jeg
har lært det "the hard way"!
-
26-02-08, 14:39 #7
HEISANN: Hva fikk du beskjed om å gjøre nu da når så de fant cyster på kjertelen din? Jeg tror jeg også har det faktisk skal til samme undersøkelsen selv på aker
-
27-02-08, 06:33 #8
Hei du. Jeg tok ultralyd i september,men har foreløpig ikke fått beskjed om hva jeg skal gjøre. Ting tar tid§§
Opprinnelig skrevet av gutt_81
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
Svar med sitat
Bokmerker